En el cas de l'urbà de la marca les dades són espectaculars, ja que amb el seu motor 1.0 tricilíndric de 90 cavalls i 160 Nm de parell anuncia un consum de 3,3 kg/100 km de GNC, la qual cosa representa una despesa de tan sols 3,22 euros per recórrer 100 km, tenint en compte que el GNC està actualment a 0,975 euros/kg.

Les comparacions, com se sol dir habitualment, són odioses, i és que respecte al motor de benzina equivalent -l'1.0 TSI de 95 cavalls- el consum anunciat és de 4,7 l/100km. Comptant que el preu mitjà de la benzina es troba a 1,229 euros/litre, el motor TSI representa una despesa de 5,77 euros per recórrer 100 km, 2,55 euros més que l'opció de gas natural comprimit.

De fet, Seat presenta la seva versió TGI com el 45,14% més econòmica respecte de la versió 1.0 TSI i el 31% respecte de la versió dièsel 1.6 TDI.

Seguretat i autonomia

Gràcies al dipòsit de benzina de 40 litres i als dos dipòsits cilíndrics de GNC situats sota el maleter (que emmagatzemen 13 quilos de gas), l'autonomia teòrica de l'Ibiza TGI és d'uns impressionants 1.194 quilòmetres. Si bé és cert que la capacitat del maleter es veu reduïda de 355 a 262 litres, no cal patir per la seguretat del conjunt, ja que la seva instal·lació es fa seguint els màxims criteris de qualitat i seguretat.

A l'hora de carregar el combustible, les dues boques d'ompliment es troben situades juntes al mateix espai que en qualsevol Ibiza normal, i de fet a la pràctica el conductor no notarà cap diferència entre l'ús del gas natural comprimit o la benzina.

El canvi entre un combustible i l'altre es fa de manera automàtica, però per defecte sempre es prioritza l'ús del GNC. Un cop aquest s'esgota o bé la temperatura del líquid refrigerant és inferior als 10ºC, el motor utilitza automàticament la benzina. L'única manera que té el conductor d'adonar-se del canvi de combustible és mitjançant el quadre de rellotges, concretament al costat dels indicadors del nivell de benzina i GNC.

Menys consum i emissions

Les prestacions de la versió TGI gairebé igualen les de la versió de benzina equivalent; la velocitat màxima (180 km/h) és la mateixa, i malgrat emprar gairebé un segon més en accelerar de 0 a 100 km/h (12.1 segons) les emissions de CO2 se situen en 88 g/km.

Més eficiència i beneficis fiscals

Gràcies a la seva eficiència energètica, l'Ibiza TGI es beneficia de l'etiquetatge ECO de la DGT, amb la qual cosa no s'ha de pagar l'impost de matriculació i es pot circular sense cap restricció durant els episodis d'alta contaminació en ciutats com Barcelona i Madrid.

L'opció TGI està disponible per als acabats Reference, Style, Xcellence i FR, i es mouen en el mateix rang de preus que les versions de benzina equivalents. A més, té promocions com el regal d'una targeta de combustible de gas, gràcies a l'acord subscrit amb Gas Natural Fenosa.

Així doncs, el Seat Ibiza TGI es postula com un vehicle urbà eficient, estalviador i pràctic, amb totes les comoditats d'ús d'un cotxe benzina però amb una reducció notable dels consums.