L'aposta del sector automobilístic pels cotxes elèctrics és una realitat. Així es va poder comprovar en el Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra. Diferents marques del sector van mostrar els seus últims models 100% elèctrics equipats amb l'última tecnologia. També es van poder veure els últims models que funcionen amb sistemes de propulsió alternatius.

És el cas de la marca sud-coreana Hyundai, que va donar a conèixer, en primícia mundial, la versió elèctrica del tot terreny Kona. La marca va destacar que el Kona elèctric ofereix la practicitat d'un tot terreny del segment subcompacte per a la seva utilització diària per part dels clients, gràcies als seus 204 cavalls de potència i la seva autonomia de 407 quilòmetres.

A més, la companyia va presentar per primera vegada davant el públic europeu el Nexo, que es converteix en el primer tot terreny de l'empresa propulsat per hidrogen, com a part del compromís de la firma amb el desenvolupament de sistemes de propulsió alternatius. El nou Nexo compta amb una autonomia de 800 quilòmetres.

Hyundai va assenyalar que aquest vehicle avança com serà el futur de la conducció, ja que disposa d'elements innovadors com l'aparcament remot, el monitor d'angle cec o les capacitats de conducció autònoma.

La marca de cotxes Seat també va aprofitar la celebració del saló de Ginebra per presentar el primer turisme de carreres 100% elèctric a nivell mundial, el Cupra e-Racer. El vehicle compta amb 300 quilowatts de potència contínua i fins a 500 quilowatts de potència màxima.

Aquest model 100% elèctric està basat en el Cup Racer de gasolina i, a més d'utilitzar una energia més neta, és molt més silenciós i ofereix un millor rendiment perquè els motors elèctrics requereixen menys manteniment i són més eficients, ja que utilitzen pràcticament tota l'energia subministrada, mentre que els de combustió només utilitzen, en el millor dels casos, el 30% de l'energia del combustible.

El Cupra e-Racer pot arribar a una velocitat màxima de 270 quilòmetres per hora, accelerant de zero a 100 quilòmetres per hora en 3,2 segons, i tan sols 8,2 segons per passar de zero a 200. Al llarg d'aquest any, el cotxe s'exposarà en esdeveniments especialment seleccionats, i el 2019 està previst celebrar una competició per a turismes de carreres totalment elèctrics.

Volkswagen crea un robot portàtil de recàrrega elèctrica

Les firmes automobilístiques estan bolcades en l'electrificació dels vehicles i dediquen temps i esforços per millorar la mobilitat amb aparells que facilitin la conducció elèctrica. És el cas de la marca alemanya Volkswagen, que va presentar a Ginebra un nou robot de càrrega portàtil per a vehicles elèctrics, desenvolupat en col·laboració amb l'empresa especialista en automatització Kuka, segons va anunciar el conseller delegat de la companyia, Matthias Müller.

Aquest dispositiu, anomenat CarLa, ha estat desenvolupat i ideat tant per a la seva utilització en espais públics com a la llar i inicia de forma automàtica la recàrrega del vehicle una vegada que aquest s'hagi aparcat, preferiblement de forma autònoma. Segons el mateix Müller, aquest projecte contribueix de manera «clau» a l'impuls de la mobilitat elèctrica.

«La gent només acceptarà aquesta tecnologia si pot carregar els seus vehicles de manera ràpida, fàcil i convenient. Estic convençut que el futur pertany als robots de servei com CarLa. I estic encantat que Kuka i el grup Volkswagen siguin els pioners», va subratllar Müller.

El directiu va assenyalar que, a través d'aquest projecte, tant el grup com Kuka demostren com la funció de càrrega pot operar de manera «ràpida, simple i de manera autònoma» i va destacar que CarLa es pot convertir en un estàndard per a la indústria, de manera que les dues firmes preveuen estendre la seva cooperació en investigació per a un projecte pilot de producció.

D'altra banda, Müller va recordar que el consorci automobilístic alemany Volkswagen invertirà més de 34.000 milions d'euros en mobilitat elèctrica, conducció autònoma i digitalització fins al 2022, amb l'objectiu de «redefinir» la mobilitat urbana, tal com ja va anunciar el grup alemany a finals de l'any passat.

La firma compta en l'actualitat amb una cartera de vuit models elèctrics de totes les seves marques. Aquest any se sumarà l'Audi Q6 i-tron, el primer tot terreny elèctric de la firma amb una autonomia de 500 quilòmetres, mentre que el 2019 arribaran el Porsche Mission E i el Volkswagen I.D.

Així mateix, Volkswagen Vehicles Comercials llançarà l'eCrafter a la tardor d'aquest any i els primers autobusos urbans elèctrics de MAN i Scania entraran en fase de prova abans que finalitzi 2018, per a la posterior producció el 2019.

El futur d'Skoda serà elèctric

Qui també s'ha sumat a aquest fenomen que marca el futur de la mobilitat és la firma automobilística txeca Skoda, que començarà a fabricar el seu primer vehicle elèctric el 2020, mentre que des del 2019 produirà components elèctrics per a vehicles híbrids endollables. Per la firma, la fabricació de vehicles elèctrics i de components representa un pas significatiu en relació amb la posada en marxa de l'estratègia de futur de l'empresa. Així, el conseller delegat de la firma, Bernhard Maier, va afirmar fa uns mesos que «el futur de Skoda serà elèctric».

El primer model de la firma amb electrificació, el Superb híbrid endollable, es llançarà el 2019, mentre que el primer model 100% elèctric de la companyia arribarà el 2020 i serà l'Skoda Vision E.