BMW completa la seva gamma tot terreny amb el nou X2, el més petit dels seus inconfusibles SUV de línia coupé. Encara que deriva de l ‘X1, és vuit centímetres més curt, igual d'ample i set centímetres més baix, per la qual cosa presenta una aspecte molt més esportiu i dinàmic.

Inevitablement, i com vam poder comprovar durant la presentació, perd habitabilitat amb respecte el seu germà a causa de les seves menor longitud reduint l'espai per a les cames, i a la marcada caiguda del sostre en la seva part posterior, limitant l'altura. A més s'ha de conformar amb 470 metres de maleter.

Però si el que es vol és funcionalitat i polivalència, ja es té el X1. L’X2, en canvi, està enfocat a aquells que volen gaudir de la conducció sense renunciar a un cotxe d'aspecte SUV. Com el X4 i el X6, ofereix un dinamisme, inusual en el seu segment. El seu aplom podria comprar-se amb el de vehicles de carrosseries més baixes, el seu aplom i velocitat de pas per corba fa que oblidis que aquestes als comandaments d'un crossover i la potència dels seus motors es conjuguen a la perfecció amb el seu avançat xassís.

D'inici l’X2 s'ofereix a Espanya amb dos motors: un gasolina i un dièsel. El primer respon a la versió sDrive20i i lliurament 192 cv, mentre que el diésel és el xDrive20d i ofereix 190 cv. Aquest últim inclou de sèrie la tracció intel·ligent a les quatre rodes xDrive i el canvi Steptronic de vuit velocitats, mentre el model amb motor de gasolina està equipat amb l'esportiu canvi de doble embragatge Steptronic de set velocitats. A la primavera d'aquest any arribarà el X2 sDrive18i amb un motor gasolina de tres cilindres que genera 140 cv i que destacarà per la seva elevada eficiència.

Dos acabats

També es podrà escollir entre l'Acabat M Sport i l'Acabat M Sport X. Tots dos presenten a l'interior una atractiva combinació de tela i Alcantara amb costures de contrast per al quadre d'instruments i la consola central. A més, el quadre d'instruments i l'àmplia pantalla aporten més detalls únics a l'interior i apunten visualment a l'experiència digital de BMW, amb l'últim als apartat de connectivitat i infoentretenimient.

L’X2 ofereix també als clients tecnologies innovadores quant a l'assistència de conducció: assistent de retencions que ajuda al conductor en els embussos; Driving Assistant Plus (opcional), o assistent d'aparcament, entre molts altres.

Depenent del nivell d'acabat també varia la suspensió del vehicle. Encara que en tots dos casos la suspensió esportiva del X2 permet aquest dinamisme abans esmentat, en els Acabat M Sport i M Sport X s'empra de sèrie una suspensió amb tarado més ferma alhora que es redueix l'altura del xassís per millorar l'estabilitat del vehicle. Al seu torn, el Control dinàmic de la suspensió (amb altura de marxa rebaixada 10 mm) permet una adaptació encara major a les preferències individuals o necessitats concretes.

Estètica imponent

No hi ha dubte que el disseny és una de les principals bases d'aquest nou BMW. Presenta un disseny tan esportiu com a robust en el qual destaquen els passos de roda d'aspecte quadrat, cridaners tubs de fuita i marcats estreps laterals, al costat d'una elegant línia del sostre, línies impecables i un estilitzat disseny de les finestretes.