Cartes

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

Agraïment a la Policia Local de Girona
Víctor Corominas. girona.
Voldria agrair a la Policia Local de Girona, i més concretament a l´agent que acompanya el servei de grua per oferir-me l´oportunitat de recordar-me del dia que Barack Obama va guanyar les eleccions.
He tingut l´oportunitat de sentir la sensació d´impotència (i probablement la cara d´idiota) quan he anat a buscar el vehicle i no l´he trobat allà on l´havia estacionat.
Però ara ve la part més divertida: mentre el servei de grua oferia el «servei» (que es podria equiparar a una apropiació indeguda), jo estava presentant una al·legació al registre de l´Ajuntament de Girona per haver-me retirat el vehicle en una altra ocasió, aprofitant que descarregava una mercaderia de l´empresa.
Llavors de què serveix conduir un cotxe d´empresa si quan el deixem en zona de càrrega i descàrrega la grua el retira?
Quines són les directrius que està seguint la Policia Local per a la retirada de vehicles? La recaptació?
Si l´Ajuntament i el cos de Policia Local busca l´oposició de la ciutadania ho estan aconseguint.

Aparcaments, per fi!
Margarita Verdaguer i Ordeig . Regidora
d´Alternativa per a la Garrotxa a l´Ajuntament d´Olot.
Aquesta és l´expressió de joia que els olotins hem tingut quan, per fi, els aparcaments del Firalet s´han acabat. Un altre tema és ara com es gestionen les places d´aparcament subterrani i en superfície de què la nostra ciutat ja disposa.
Perquè una anàlisi de l´actual situació permetria arribar a la conclusió que no hem de tenir gaires problemes per trobar aparcament; la realitat, però, és una altra. Continuem trobant les places d´aparcament en superfície ocupades gran part del temps, mentre les places subterrànies no s´ocupen massivament. La raó l´hem de buscar en una mala política de promoció dels aparcaments. Mentre l´aparcament de llarga durada en superfície sigui molt més barat que als subterranis, continuaran mancant places en superfície. Cal, doncs, canviar els hàbits dels nostres conductors a través de campanyes de promoció de l´aparcament subterrani. A la ciutat el que li convé és la promoció de l´aparcament de curta durada gratuït i senyalitzat amb plaques de temps, mentre que es «castigui» l´aparcament de llarga durada, per fer-los anar als subterranis, on s´ha de beneficiar la llarga durada.
Però al costat d´aquest canvi de política, cal aconseguir habilitar com a aparcaments gratuïts espais propers a àrees d´oci com l´aparcament del supermercat Orangután durant els caps de setmana; el terreny de l´antiga Harinsa, fins que no es construeixi el nou edifici de la Seguretat Social (ja fa dos anys que ho reclamem i tampoc ens creiem les «excuses» que no s´han pogut resoldre les negociacions amb la SS); o les instal·lacions de la Balena Blava a la carretera de Girona. En tots aquests casos, cal negociar amb els propietaris, privats o públics, però ens sembla que aquí l´Ajuntament ha demostrat certa falta de capacitat de negociació. No s´hi val a dir que la Seguretat Social va reclamar en el seu moment que el terreny es buidés per dur a terme la construcció; d´això ja en fa dos anys i l´aparcament del carrer Fontanella és sempre ple. O bé cal arribar a una entesa amb el grup Esclat-Orangután per utilitzar el seu aparcament del costat dels Cinemes Olot, que fins i tot els veïns ho reclamen.
I el viacrucis de l´aparcament de la Teisa i les zones adjacents? On s´ha vist una estació d´autobusos sense lloc de càrrega i descàrrega de passatgers i paqueteria? Cal accelerar la gestió pública de l´aparcament subterrani, així com l´adequació de l´antic aparcament en superfície com a zona de càrrega i descàrrega de paquets i usuaris de la Teisa, o l´habilitació de zones al carrer que creua la instal·lació. Fins i tot, el carrer adjacent als taxis caldria haver-lo obert a la circulació i adequar-hi zones d´estacionament de curta durada per a viatgers.
Ens fa l´efecte que l´Ajuntament s´ha afanyat molt a repartir per la ciutat les 80 places del Casal Marià, així com l´adequació del terreny, tal com estava promès per tornar-lo als propietaris; però, en canvi, no s´ha ­plantejat la resolució dels problemes d´aparcament de curta durada que hi ha a la ciutat i en les zones properes al nucli antic. Fer-ho seria fer un bé per a la ciutat i sobretot per a la zona comercial i de serveis del nucli ­antic, perquè la gent deixa d´anar al centre a fer els seus encàrrecs. Cal fer-ho per no perdre més dinamització comercial del centre

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas