Agraïment a la Policia Local de Girona

Víctor Corominas. girona.

Voldria agrair a la Policia Local de Girona, i més concretament a l´agent que acompanya el servei de grua per oferir-me l´oportunitat de recordar-me del dia que Barack Obama va guanyar les eleccions.

He tingut l´oportunitat de sentir la sensació d´impotència (i probablement la cara d´idiota) quan he anat a buscar el vehicle i no l´he trobat allà on l´havia estacionat.

Però ara ve la part més divertida: mentre el servei de grua oferia el «servei» (que es podria equiparar a una apropiació indeguda), jo estava presentant una al·legació al registre de l´Ajuntament de Girona per haver-me retirat el vehicle en una altra ocasió, aprofitant que descarregava una mercaderia de l´empresa.

Llavors de què serveix conduir un cotxe d´empresa si quan el deixem en zona de càrrega i descàrrega la grua el retira?

Quines són les directrius que està seguint la Policia Local per a la retirada de vehicles? La recaptació?

Si l´Ajuntament i el cos de Policia Local busca l´oposició de la ciutadania ho estan aconseguint.

Aparcaments, per fi!

Margarita Verdaguer i Ordeig . Regidora

d´Alternativa per a la Garrotxa a l´Ajuntament d´Olot.

Aquesta és l´expressió de joia que els olotins hem tingut quan, per fi, els aparcaments del Firalet s´han acabat. Un altre tema és ara com es gestionen les places d´aparcament subterrani i en superfície de què la nostra ciutat ja disposa.

Perquè una anàlisi de l´actual situació permetria arribar a la conclusió que no hem de tenir gaires problemes per trobar aparcament; la realitat, però, és una altra. Continuem trobant les places d´aparcament en superfície ocupades gran part del temps, mentre les places subterrànies no s´ocupen massivament. La raó l´hem de buscar en una mala política de promoció dels aparcaments. Mentre l´aparcament de llarga durada en superfície sigui molt més barat que als subterranis, continuaran mancant places en superfície. Cal, doncs, canviar els hàbits dels nostres conductors a través de campanyes de promoció de l´aparcament subterrani. A la ciutat el que li convé és la promoció de l´aparcament de curta durada gratuït i senyalitzat amb plaques de temps, mentre que es «castigui» l´aparcament de llarga durada, per fer-los anar als subterranis, on s´ha de beneficiar la llarga durada.

Però al costat d´aquest canvi de política, cal aconseguir habilitar com a aparcaments gratuïts espais propers a àrees d´oci com l´aparcament del supermercat Orangután durant els caps de setmana; el terreny de l´antiga Harinsa, fins que no es construeixi el nou edifici de la Seguretat Social (ja fa dos anys que ho reclamem i tampoc ens creiem les «excuses» que no s´han pogut resoldre les negociacions amb la SS); o les instal·lacions de la Balena Blava a la carretera de Girona. En tots aquests casos, cal negociar amb els propietaris, privats o públics, però ens sembla que aquí l´Ajuntament ha demostrat certa falta de capacitat de negociació. No s´hi val a dir que la Seguretat Social va reclamar en el seu moment que el terreny es buidés per dur a terme la construcció; d´això ja en fa dos anys i l´aparcament del carrer Fontanella és sempre ple. O bé cal arribar a una entesa amb el grup Esclat-Orangután per utilitzar el seu aparcament del costat dels Cinemes Olot, que fins i tot els veïns ho reclamen.

I el viacrucis de l´aparcament de la Teisa i les zones adjacents? On s´ha vist una estació d´autobusos sense lloc de càrrega i descàrrega de passatgers i paqueteria? Cal accelerar la gestió pública de l´aparcament subterrani, així com l´adequació de l´antic aparcament en superfície com a zona de càrrega i descàrrega de paquets i usuaris de la Teisa, o l´habilitació de zones al carrer que creua la instal·lació. Fins i tot, el carrer adjacent als taxis caldria haver-lo obert a la circulació i adequar-hi zones d´estacionament de curta durada per a viatgers.

Ens fa l´efecte que l´Ajuntament s´ha afanyat molt a repartir per la ciutat les 80 places del Casal Marià, així com l´adequació del terreny, tal com estava promès per tornar-lo als propietaris; però, en canvi, no s´ha ­plantejat la resolució dels problemes d´aparcament de curta durada que hi ha a la ciutat i en les zones properes al nucli antic. Fer-ho seria fer un bé per a la ciutat i sobretot per a la zona comercial i de serveis del nucli ­antic, perquè la gent deixa d´anar al centre a fer els seus encàrrecs. Cal fer-ho per no perdre més dinamització comercial del centre