Hi ha un munt de persones al món que tenen, com a mínim, dues coses en comú. Primera: pateixen en carn pròpia algun parent cràpula. Segona: en algun moment de la seva vida s'han hagut de barallar amb Telefónica.

I en què s'assemblen el parent cràpula i Telefónica? Doncs en el fet que tots dos tenen un morro que se'l trepitgen i tots dos viuen a costa teva.

La barra de Telefónica arriba a uns límits surrealistes. No en tenen prou oferint un servei lent, caòtic i obsolet, sinó que a més a més et cobren per una quota de manteniment que a l'hora de la veritat no et serveix absolutament de res. Són incapaços de resoldre un problema tècnic amb eficiència i en un termini raonable, cosa que, pel sol fet de ser abonat, haurien de garantir. Pots passar-te dies explicant a diferents operadores el mateix problema, però es veu que ni així no t'acaben d'entendre. Això sí, no et retardis ni cinc minuts en el pagament de la factura perquè llavors sí que són increïblement ràpids tallant-te la línia. Les senyoretes o senyors que atenen les trucades de queixa o reclamació ja hi han posat pell morta. A més, suposo que pel sou que reben deuen estar farts de donar la cara i parar els cops, mentre els seus superiors s'emplenen les butxaques gràcies a treure's de la màniga qualsevol cobrament extra que se'ls acudeixi. Com per exemple la identificació de trucades, que primer te la donen sense que els ho demanis i llavors et diuen que, si la vols, l'has de pagar.

Vergonyós, no? Doncs val més que ens hi posem fulles perquè no hi ha res a fer. I com més aviat ho entenguem tots plegats, millor per a la nostra salut i la nostra butxaca. Les denúncies i reclamacions contra la barra i la prepotència de Telefónica s'acumulen en moltes oficines de defensa del consumidor i en diferents jutjats de diversos països, però és una pèrdua de temps perquè ells continuen fent el que els dóna la gana. Al Perú fins i tot tenen un bloc per desfogar-se: victimasdetelefonicaperu.blogspot.com. Entreu-hi i llegiu les queixes, paga la pena. Recullo un comentari que em va fer especial gràcia: "Señores de Telefónica vayan a la conchesumare, ya son dos días en que mi conexión a internet está más congestionada ke la nariz de un borracho".

De la mateixa manera que el parent cràpula aconsegueix que la resta de familiars s'uneixin en la seva indignació cap a ell, els usuaris també comparteixen el fet d'odiar profundament les penques, la ineptitud i la presa de pèl a què ens sotmet Telefónica. Ara l'únic que falta és que ens posem tots d'acord per desempallegar-nos d'aquests dos paràsits i polir-nos els calés en activitats més profitoses.