Aaquest pla preveu la creació de nou línies de rodalíes a les provincies de Girona, Tarragona i Lleida, aprofitant l'actual xarxa d'infraestructures viàries. El pla també pretén incrementar un 30% l'oferta de servei d'autobús amb 24 noves comunicacions, setze noves línies ?semidirectes i reforçar les línies existents. En el cas de les comarques de Girona, el més cridaner és la implantació de 24 trens diaris (12 en cada sentit) que cobriran el trajecte entre Girona i Barcelona en 35 minuts quan estigui construïda la línia del tren d'alta velocitat (previsiblement el 2012). Així mateix, n'hi haurà vint de diaris (deu en cada sentit) que enllaçaran Girona i Figueres en 12 minuts. Quan entri en funcionament, el servei estarà a l'alçada dels països més avançats d'Europa, tant en quantitat de trens com en la durada del trajecte. També es crearan altres dues línies en paral·lel: Figueres-Flaçà-Girona-Riudellots i Flaçà-Girona-Riudellots-Maçanet. Aquest ambiciós projecte de la Generalitat contrasta amb la negativa del Govern espanyol a considerar una moció del Congrés instant-lo a ampliar les freqüències de la línia ferroviària entre Girona i Barcelona i a oferir el servei fins a la mitjanit. Segons la ministra Magdalena Álvarez els trens que cobreixen Girona-Barcelona "conformen una oferta d'acord amb el nivell de demanda". I no només ja no és així ara, sinó que el futur de la mobilitat de persones passa per potenciar el transport ferroviari en detriment de l'ús del vehicle privat. Per això, cal que les empreses apostin de debò per una oferta de qualitat com, si es duu a terme en els terminis previstos, preveu aquest pla anunciat ahir per la Generalitat. Renfe, que només va oferir una gestió moderna a la segona meitat dels anys vuitanta, s'ha limitat sempre a gestionar, més malament que bé, les línies de tota la vida sense dotar Espanya d'un servei ferroviari a l'alçada d'un país europeu.