La selecció de Zapatero

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 

MATÍAS VALLÉS Espanya era l'única selecció que podia guanyar l'Eurobàsquet, i va estar a punt de perdre'l abans de coronar-se en una de les finals esportives més belles dels últims temps. Zapatero és l'únic president del Govern factible, mentre el PP no escometi la renovació en profunditat que està demorant des de fa un lustre. No obstant això, el líder socialista apareix trontollós, a punt d'ensopegar i caure derrotat davant de si mateix. L'única incògnita és per què ara, i no un milió d'aturats abans. L'atracció de la competició es deu al fet que dóna opcions a l'inesperat. Per això, ell pot atorgar-los versemblança, com va estar a punt de passar-li als seleccionats de bàsquet.
Espanya va disputar el seu pitjor partit contra Anglaterra. El xoc equivalia a un Zapatero-Rajoy, però la victòria agònica en els dos casos suscitava més incògnites sobre el guanyador que sobre el derrotat. La selecció i el president del Govern es van veure arrossegats pel vertigen de corregir els seus crítics, abans d'esmenar-se a si mateixos. Els altres sempre estan equivocats, llevat que ells decideixin el resultat. La paràbola politicodeportiva es bifurca en admetre que Espanya reuneix el millor equip de bàsquet imaginable fora dels Estats Units. En canvi, el consell de ministres és una selecció manifestament millorable, fins i tot en l'àmbit del PSOE.
Tots els presidents del Govern han abandonat La Moncloa sent les persones més odiades pels seus conciutadans -fins i tot els avui immortalitzats Suárez i González-. Zapatero semblava impermeabilitzat pel seu tarannà, però va oblidar una regla bàsica de l'Eurobàsquet. Espanya va guanyar l'or en defensa, perquè la condició de favorit no s'exhibeix, es protegeix. El llogater de La Moncloa va pensar que podia desenvolupar les seves funcions desprotegit i ha rebut un estrepitós tap, l'acció més humiliant en la política i el bàsquet. La crisi no és irreversible, llevat que ell així ho decideixi.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad