LLETRES

30 anys

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 

Aznar va augmentar la política antinacionalista, positiva per a la lluita antiterrorista però mal vista pel catalanisme

PERE SALA Els qui ara en comptem uns 45, d'anys, a penes tenim noció viscuda de la mort de Franco i de la Transició. En canvi sí que vàrem conèixer de primera mà els governs de Felipe González. La seva reforma va ser profunda, especialment en la qüestió de la reconversió industrial, que va crear molts aturats però també unes bases sòlides per al futur. Potser és força cert allò que deien els dirigents del PSOE: que ells estaven fent la revolució liberal pendent a Espanya des del segle XIX.
Els anys 80 varen acabar amb un fet inesperat: l'ensorrament de la Unió Soviètica, el qual va obrir la porta a una reorientació liberal conservadora arreu del món. Després, aquí, el PSOE va caure malalt de corrupció. José Mª Aznar va ser el nou president, amb una gestió eficaç. El 2000, va obtenir majoria absoluta, i va incrementar la seva política antinacionalista, positiva per a la lluita antiterrorista però mal vista pel catalanisme. Mentrestant, Catalunya s'omplia de mesquites i oratoris musulmans. Els nostres avis no s'ho haurien cregut.
El 2001, una altra sacsejada: l'atac d'Al-Qaeda a les Torres Bessones de Nova-York. Resposta dels EUA: la invasió de l'Iraq de 2003, amb el suport de l'Espanya d'Aznar però no amb el de França o Alemanya. I l'any següent, uns dies abans de les eleccions, un atemptat d'Al-Qaeda a l'estació d'Atocha de Madrid, mal gestionat pel PP, portà el PSOE al govern, que va repetir majoria el 2008. El pensament d'esquerres -amb el desgast dels EUA- revifa, però sense més suport que el petroli veneçolà.
Com deia aquell, en ?queden moltes, de coses per veure!

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad