ALBERT CANO
Mentre s'anuncien més "brots verds" (com el creixement dels EUAÉ encara que gairebé ningú comenta que l'esmentat augment està inflat pels incentius de compres de cotxes, ja acabats), per aquí, què fem? Doncs prorroguem pegats amb diners de tots (nou Pla E; allargament del pla 2000E, per vendre cotxes), mentre en més d'un milió de llars cap membre treballa i la classe política es desacredita en el fang de la corrupció. Sembla que esperem que ens salvin. I alguns moviments indiquen que, a l'exterior, prenen (discretament) cartes en l'assumpte. Per exemple, Brussel·les ha avisat que les ajudes del FROB a les entitats financeres hauran de ser autoritzades per Europa cas per cas. Només així s'evitarà que la Comissió hagués de reclamar la seva devolució per considerar-les "il·legals". Sospites infundades, clar, ja que tenim "el millor sistema financer del món mundial".
D'altra banda, mentre la ministra d'Habitatge anunciava el final de la caiguda del rajol el Banc d'Espanya feia marxa enrere (per "suggeriment" de Brussel·les?) a una ordre prèvia i obligava les entitats a fer provisió un 10% més d'allò destinat per impagats immobiliaris. Fent-se eco del "brot verd" de la ministra, el banc presidit per la filla del banquer més important del país treu a la venda 1.200 habitatges a tot Espanya, amb descomptes de fins al 40%. Si el totxo es recupera, per què un banc tan destacat es desprèn a corre-cuita de la seva cartera de pisos?
Però no ens preocupem. La Borsa va cap amunt, no hi ha deflació (encara que portem vuit mesos en taxa negativa) i tant és que SEAT multipliqui per set les seves pèrdues de 2008. Aquí tindrem Zapatero i Sebastián, amb el Pla 2000E al quadrat.