El president de Spanair, Ferran Soriano, va advertir el darrer cap de setmana que la presència de Ryanair a Barcelona perjudicaria els aeroports de Girona i Reus. No creiem que això preocupi gaire Soriano, entre altres raons perquè si té interès en aquests dos aeroports podria portar-hi vols de la seva companyia. De fet, Spanair, abans d'entrar la nova propietat al capdavant de l'aerolínia, ja operava a Girona i va acabar surprimint les quatre connexions diàries amb Madrid. El que realment preocupa Ferran Soriano, i la majoria de companyies, és que Ryanair s'instal·li a l'aeroport del Prat. Serà una dura competència i tothom se'n ressentirà. Val a dir que és legítim que a Spanair no li interessi la presència de Ryanair a Barcelona, i que faci tots els possibles per impedir-ho, però aquesta legimititat també la té l'aerolínia irlandesa per operar a l'aeroport que cregui convenient. Són dues empreses privades que han de cercar el millor per a la seva rendibilitat. Segur que tard o d'hora, Ryanair volarà des de Barcelona. O'Leary és molt tenaç. Això sí, ho farà si accepta les condicions d'Aena i sense aconseguir cap de les prebendes que ha sol·licitat com la rebaixa de les taxes o la reducció del temps d'estada a l'aeroport. Inicialment, sembla que Ryanair posarà el seu objectiu en el pont aeri. Si és així, serà una dura competència per a la resta de companyies, entre aquestes, Spanair. Quins efectes tindria a l'aeroport de Girona la presència de Ryanair a Barcelona? D'entrada, sembla que no gaires. En un futur, no es pot preveure, sobretot amb la velocitat i els canvis que es registren en el mercat aeri. A banda dels compromisos adquirits amb les institucions catalanes, tot sembla indicar que, en principi, s'han de preocupar més les companyies que operen al Prat que no pas els responsables de l'aeroport de Girona.