Demà s'enceta la Fira del Turisme de Madrid, l'esdeveniment turístic per excel·lència on es cita el sector no tan sols de l'Estat espanyol sinó de tot el món. És lògic, doncs, que tots els operadors de les comarques gironines hi siguin presents, a títol privat o bé públic amb l'aixopluc de Turisme de Catalunya o del Patronat de Turisme de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona. És una semana intensa i és realment atractiu veure pels carrers, restaurants i locals de Madrid una munió de gironins que divulguen la marca de casa nostra.

En uns moments com aquests, que la crisi s'ha instal·lat en el camp industrial, el turisme ha de continuar essent un dels motors bàsics de l'economia de casa nostra i més quan les comarques gironines ofereixen un ventall de possibilitats que poden competir amb qualsevol zona no només espanyola, sinó mundial. L'empenta que s'ha donat els darrers anys a l'aeroport de Girona -caldria impulsar-lo encara més perquè no depengui d'un sol operador-, és un bon motiu per continuar treballant el turisme espanyol, sobretot de Madrid i el seu entorn. Sense desmerèixer els visitants de Saragossa, el País Basc o altres indrets. També és un moment ?interesant per afegir-se al projecte de Barcelona 2022: avui la marca de la capital significa un pol d'atractacció immillorable i en aquests moments els pobles del Maresme ja es publiciten com a Costa de Barcelona. El projecte olímpic pot ser decisiu en qüestions bàsiques com les comunicacions, que amb aquesta cita poden assolir l'impuls definitiu.

El turisme gironí ofereix sol i platja, fonamentals per a qualsevol ofensiva davant dels nostres competidors, però avui la gastronomia, la cultura, el paisatge són elements indispensables per al present i futur de les comarques gironines en una activitat que mou molts milions d'euros i que ocupa importants franges de població. Avui la ciutat de Girona i el seu Barri Vell o Figueres i el Museu Dalí juguen també un paper fonamental en la globalitat de les nostres contrades, com ho poden fer la zona volcànica de la Garrotxa o altres zones que complementen l'oferta de sol i platja. Tot això, amanit amb la colla de restaurants que tenim amb estrelles Michelin i el grapat de cases rurals al costat d'hotels i càmpings de primer ordre fan possible un present i un futur immillorables. Ara cal l'acció conjunta dels àmbits privats i públics que treballin en la mateixa direcció per continuar avançant en un sector vital per a l'economia.

Aprofitant Fitur és saludable recordar totes les persones que des d'un ajuntament, la Diputació, un hotel, un càmping, un restaurant o la publicitat han fet possible des de fa molts anys situar el turisme gironí a la Primera Divisió. En l'anonimat hi ha molta gent que ha treballat de valent en un camp massa vegades incomprès.