Aclariment al senyor Òscar Monllau

rufino guirado iruela.

vall-llÒbrega.

Ja que he tingut coneixement que us heu interessat en el POUM de Vall-llòbrega i que la vostra preocupació ha estat la de quedar-vos amb la paraula a la boca i el meu comportament del dia 25/09/09, vull aclarir-vos en primer lloc que no va ser cap presentació del POUM, sinó dels 5 projectes del Pla d´Obres i Serveis.

Aprofitant aquesta presentació vaig voler fer una petita explicació de com es trobava el POUM en aquell moment, ja que la convocatòria pública per a tots els veïns del municipi a la sessió informativa dels treballs de redacció del POUM, va ser el dia 19/09/08 a les 18.00 h, i és quan tothom present hi va poder dir la seva.

Afegir a més, i per fer-vos saber, que es va realitzar la participació ciutadana tal i com tocava; segons nota informativa enviada a tots els veïns, i hi va assistir qui va voler, així d´aquesta manera donar opció d´opinió al públic assistent.

Sàpiga també que no tinc cap inconvenient aclarir-vos qualsevol dubte que pogueu tenir, així com a qualsevol veí que se´n vulgui informar.

Fins el moment no m´he oposat mai a atendre i informar a tothom qui ho ha volgut, ja que tinc molt assumit quines són les meves tasques com a alcalde.

Tanmateix fent esment a les properes eleccions, senyor Òscar Manlleu, penseu que en aquests moments és el que menys em preocupa, ja que ara mateix tinc altres prioritats per al meu municipi.

Acabo dient-vos que per a qualsevol informació que necessiti estic a la seva disposició.

Resposta a Paquita Xarles sobre les

«escurabutxaques» als hospitals

Dra. Àngels Morales Lozano.

directora de l´Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta.

Benvolguda Sra. Xarles, en relació amb la carta al director que va sortir publicada en l´edició de dimecres 31 de març al Diari de Girona, sota el titular «Escurabutxaques als hospitals» volem exposar-li que com molt bé vostè comenta en el seu escrit, el servei de televisió a les habitacions està gestionat per una empresa aliena a l´hospital Josep Trueta. Tal com s´informa degudament en els cartells que hi ha penjats a la mateixa TV, la tarifa estàndard d´aquest servei és d´un euro per cada 70 minuts. Però, en benefici de l´usuari, es fa un preu especial de 3,5 euros que dóna la possibilitat de veure la televisió les 24 hores del dia en què es paga el dipòsit.

És voluntat de l´hospital i també de l´empresa concessionària del servei, que tots els aparells funcionin correctament. I és per això que demanem als usuaris, que comuniquin al personal sanitari si detecten alguna disfuncionalitat en qualsevol dels serveis que els oferim. En el cas específic de la TV i dels telèfons de les habitacions, els usuaris tenen a la seva disposició un telèfon on poden comunicar qualsevol incidència, el 210. A més, els recordem que tenen al seu abast la Unitat d´Atenció a l´Usuari, a través de la qual poden fer arribar les seves consideracions.

Per la nostra banda, des de l´hospital ja hem fet les gestions oportunes per esbrinar si l´aparell en qüestió estava espatllat i així poder arreglar el problema, abans no afecti més usuaris. En cas que es confirmi l´avaria, farem les gestions oportunes per tal que l´usuari de l´habitació pugui recuperar els diners que va posar a la màquina.

Així mateix volem agrair-li la seva felicitació pel tracte professional i humanitari del personal sanitari del nostre centre. La nostra voluntat és treballar per i per al pacient i missatges com el seu ens ajuden a continuar endavant. Gràcies.

Poca transparència en l´adjudicació de places a l´escola de Domeny

xevi sanmartin. pare afectat per la

futura manca d´aules a l´escola de

domeny.

Estic preocupat per la conxorxa creada entre el Departament d´Educació i l´Ajuntament de Girona per tal d´adjudicar unes places de manera totalment marginal a la normativa del procediment de preinscripció. Aquesta conxorxa està ben organitzada, anunciant que afegiran un bony a l´escola de Domeny un dia abans de les vacances escolars, i per tant, deixant poc temps de maniobra als pares afectats. A més a més, tenen tothom ben alliçonat, de manera que l´OME (Oficina Municipal d´Escolarització) no vol fer públiques de manera oficial les places vacants de la zona (de manera oficiosa tots sabem que a 500 metres l´escola de Taialà té prou vacants com per absorbir el bony), i el Departament d´Educació no publica enlloc el bony de manera oficial per tal que no es pugui recórrer.

Sembla ser que la intenció és publicar la llista provisional, resoldre les reclamacions, publicar les llistes definitives i després publicar oficialment aquest bony, de manera que ja no es pugui reclamar. Naturalment s´adjudicaran aquestes places sense cap mena de concurs de mèrits, ni barems ni cap més criteri que el caprici del dit del delegat d´Educació. Sembla que els diners que ens manlleven als ciutadans en forma d´impostos continuen servint a la màxima: Tots soms iguals, però alguns són més iguals que d´altres.

El servei de taxis a Olot

Toni Bach. Regidor de Serveis Ajuntament d´Olot.

En els seus escrits, el taxista Jose Antonio Garrote acusa l´Ajuntament d´Olot d´una sèrie d´actuacions incorrectes. Per tal de restablir la veritat cal precisar els següents aspectes:

I.- Elecció dels representants dels taxistes.

- L´any 2006 es va fer l´elecció del Sr. Joan Dorca.

- El 10 de març de 2009 va sortir elegit el Sr. Manel Hernández.

- El 10 de novembre de 2009 a petició d´una majoria es tornaren a fer eleccions i va sortir elegit el Sr. Joan Alba.

- Una setmana després, una part del col·lectiu de taxistes va entrar un escrit tornant a reclamar noves eleccions.

- L´Ajuntament va considerar no procedent la petició.

II.- Ubicació de la parada de taxis

- La ubicació a la nova estació d´autobusos, va ser una decisió consultada i pactada amb el col·lectiu de taxistes, que van fer diverses aportacions sobre el projecte inicial

III.- Viatges del Servei Català de la Salut i hotels i restaurants

L´Ajuntament en absolut intervé en els desplaçament del Servei Català de la Salut ni dels hotels i restaurant d´Olot. Són els mateixos clients els qui decideixen.

IV.- L´Ajuntament dóna suport al sector del taxi local

La col·laboració de l´Ajuntament d´Olot amb els taxistes és la correcta, tal com es pot veure pels antecedents i en els darrers acords municipals relacionats amb el servei de taxi de la ciutat.

És evident que la situació de crisi comporta una certa disminució de l´activitat del transport per taxi. És, per tant, comprensible que qualsevol taxista mostri la seva inquietud. El que no és admissible és que en lloc de buscar solucions i alternatives al seu problema, acusi en els seus escrits -sense cap argument verossímil ni creïble- el govern municipal d´actuar incorrectament per perjudicar el sector.