Setmana que passa, setmana que augmenten les crítiques per aquesta facilitat, jo diria tendència malaltissa, que té Ryanair per treure's de la màniga normes inversemblants que només pretenen augmentar el cost d'un bitllet, que en origen era de low cost però que al final s'allunya molt d'aquest concepte. Així, només cal fer una volta per l'Aeroport de Girona i veure que vol rere vol d'aquesta companyia es formen cues continuades d'usuaris que es queixen per les sorpreses, ja sigui sobre el check-in electrònic o sobre el pes de les maletes. La qüestió és sempre la mateixa, com cobrar de més a l'usuari.

Reconec que he estat un passatger habitual de Ryanair i un admirador d'una companyia que va saber fer-se un forat en el mercat aeri, amb una fórmula de gestió econòmica i de màrqueting molt innovadora, malgrat que mai vaig compartir el criteri que aplicava i aplica la companyia a l'hora d'implantar-se en un destí o en un altre, en funció de si rep la corresponent subvenció multimilionària o no, encara que aquesta després s'hagi de maquillar en forma de publicitat.

Però, una vegada esvaïdes les simpaties originals vers aquesta companyia, que de fet ?paguem tots els ciutadans, ara hom s'adona que allò que menys importa a Ryanair són els seus clients, i ho dic per la manera com els tracta, estalviant-se totes les explicacions possibles i posant obstacles amb un grau elevat d'opacitat informativa.

I em ve a la memòria aquella altra companyia que operava un vol Girona-Madrid i que rebia una subvenció pública, no pels seients ocupats, sinó pels seients buits, amb la qual cosa va acabar oferint uns horaris tan estranys que allò que pretenia era defugir qualsevol passatger. Potser, al final, descobrirem que aquest també és el cas de Ryanair, que no ens vol com a clients o que algun altre destí els ofereix més diners.