D'ençà que un irlandès, Michael O'Leary, l'ha convertit en la principal base d'operacions de Ryanair al sud d'Europa, l'aeroport de Girona-Costa Brava està vivint una renaixença que lamentablement no ha potenciat tant com hauríem volgut el litoral com a destinació última dels seus usuaris. I és que la gran majoria de viatgers l'utilitzen bàsicament com a estació d'enllaç per anar-se'n fins a Barcelona que, des dels Jocs Olímpics, s'ha convertit en una fita turística tant o més important que la Costa Brava. No obstant això, aquesta infraestructura de moment encara manté un potencial enorme per poder atraure visitants a la costa i fer-ho a més de manera "desestacionalitzada", que és el somni de totes les poblacions turístiques del nostre litoral.

Així ho va entendre el regidor de Turisme de Roses, Gaspar Gallego, i va posar mans a l'obra per "construir la casa" des dels seus fonaments, és a dir, intentant millorar el transport "accessible" entre l'aeroport i la vila. Va anunciar-ho a bastament l'abril de l'any passat, com sempre que el quadripartit rosinc fa alguna cosa. Al cap de tres mesos, ja havia aconseguit fer seure tres alcaldes -els de Roses, Castelló d'Empúries i Figueres- al voltant d'una taula, per "fer-se la foto" i per anunciar, amb una altra nota de premsa, que entre tots tres i el sector privat posarien en marxa "una línia de bus amb una freqüència de sis serveis diaris". La gran decepció és que a dia d'avui, un any després, roman un únic servei diari a les 9 del matí des de Vilobí d'Onyar que torna a 2/4 d'11. Els mesos de juliol i agost, n'hi ha un altre, també al matí. I prou. Per l'altra banda, la Costa Brava Sud (Lloret de Mar, Tossa, Blanes) gaudeix de més de deu serveis diaris, fins i tot durant els mesos d'hivern.

Des de la inauguració de la nova terminal, a l'aeroport del Prat li sobra capacitat i aviat O'Leary hi portarà molts dels seus avions. Girona perdrà bona part dels seus vols. Aleshores, ja no farà falta que ningú faci res per intentar facilitar als usuaris el transport per terra -li mancarà la clientela potencial-. Una oportunitat excepcional per atraure visitants durant tot l'any s'haurà perdut lamentablement. En lloc de posar fil a l'agulla i satisfer una demanda tan òbvia com necessària, els nostres ajuntaments s'estan gastant un munt de diners en estudis, enquestes, certificacions i estacions nàutiques de dubtosa utilitat. Quina llàstima...