La retallada en les inversions de Foment es va anunciar just dues setmanes després que el Congrés dels Diputats aprovés una moció del diputat Jordi Xuclà (CiU) per accelerar els tràmits del desdoblament de la N-II. Això implicava que s'avancés tot el procediment i que Foment estudiés licitar les obres entre Tordera i Caldes en bloc el proper mes de setembre. Després de tants anys de retard, ja és mala sort la coincidència de dates! Primer ha estat l'oblit del Govern socialista que, al llarg d'una legislatura i mitja, ha estat incapaç de construir un quilòmetre més dels vuit que hi ha desdoblats i que vénen de l'etapa del PP en el Govern. I, després, aquesta mena de malastrugança que sembla pesar sobre la carretera d'entrada i sortida amb Europa i en la província amb menor nombre de quilòmetres d'autovia. El conseller Joaquim Nadal va repetir ahir que és urgent "desencallar i acabar amb la vergonya de la N-II" entre França i Tordera. Sembla que el desdoblament no quedarà congelat, sinó que patirà un cert retard -un més- respecte al calendari previst fa dues setmanes. D'aquesta mateixa manera, es preveu que la frenada inversora de Foment no afectarà el Tren d'Alta Velocitat, ja que les obres ja estan avançades i al Govern espanyol l'interessa connectar amb el tram Figueres-Perpinyà per no haver de pagar a TP Ferro per un servei inexistent. En canvi, sí que poden quedar "sine die" les estacions definitives del TAV a Girona i Figueres i la construcció del túnel del tren convencional al seu pas per Girona. Atès que no són considerades obres imprescindibles, i que el Govern espanyol haurà de fer equilibris per acontentar totes les comunitats autònomes, a Girona hi ha viaducte per anys. Estem en un nou escenari que requereix sacrificis i confiar que el Govern seleccioni bé les prioriotats. La N-II n'és una.