Fa uns quinze anys, quan s'arribà a la xifra total d'un milió de passatgers a l'aeroport de Girona-Costa Brava, semblava que ja no caldria fer més promoció per atraure turistes. Naturalment que això era d'acord amb l'oferta d'allotjament que hi havia en aquells moments. L'altra possibilitat era la de construir més hotels, més apartaments, etc. sense fer cap càlcul ni estimació de possibilitats de com podrien emplenar-los sempre.

L'any passat ja es van superar els cinc milions de passatgers, però també pot anar baixant, si hi ha menys vols de Ryanair, que és lògic que ho facin a partir de la pròxima tardor, perquè molts viatgers de l'àrea de Barcelona preferiran utilitzar el seu aeroport, per la proximitat i l'estalvi de temps. Perquè és fàcil dir que: "A ParísÉhi ets amb una hora", si comptes a partir del moment que l'avió s'enlaira, però necessitem unes quatre hores si comptem el desplaçament a l'aeroport, el temps per facturar, l'espera per l'embarcament i el vol, que realment és el més curt.

Tot i la disminució del nombre de turistes que passaran per l'aeroport, que podem acceptar que sigui del voltant d'un 20%, que correspondria aproximadament a un milió menys que l'any 2009, la suma d'entrades i sortides per l'aeroport gironí encara estaria al voltant dels quatre milions l'any 2011, una quantitat impensable fa poc temps perquè el moviment total el 2002 -abans de Ryanair- va ser de 557.187 i la xifra mínima es registrà el 1993 amb només 275.000 passatgers.

Doncs bé, el sector d'allotjament i el turístic en general, ja començen a queixar-se per aquesta disminució prevista del flux de turistes. No parlen del que es podria fer, només lamenten el que passarà. No proposen cap promoció especial, només diuen que caldria que algú fes quelcom, però no una activitat concreta per captar més visitants. Sembla que esperin que amb els seus precs, planys i lamentacions baixi un altre mannà miraculós similar al de Ryanair. Ara es recorden de Santa Bàrbara.

Ja fa molt temps que es preveia un trasllat parcial de la companyia irlandesa a l'aeroport de Barcelona. Ho comentàvem en el nostre article publicat el 10 de maig de 2009 en aquestes pàgines, quan deiem que ben aviat l'aeroport gironí deixaria de ser el de Barcelona/Girona per passar a ser el de Girona-GRO. Però, de seguida comencà la temporada turística, tothom va tenir la feinada habitual estiuenca, i aquest tema ja no preocupà a ningú fins ara quan ja se sap que el primer semestre d'enguany l'aeroport gironí ha perdut un 4,7% de passatgers, i a més coincideix amb un començament d'estiu molt fluix a tota la zona costanera.