LLETRES

Ensenyar l´orella

 
Ensenyar l´orella
Ensenyar l´orella  

"L'estalvi energètic en el trànsit no és qüestió de "miracles"
sinó d'educació vial"

FÈLIX PUJOL La decisió governamental de reduir el límit de velocitat a autopistes i autovies de 120 a 110 km/hora ha estat criticada gairebé per tothom. L'excusa de l'estalvi de carburant i de menor contaminació no ha colat. Senzillament perquè, segons els tècnics, s'estalvia molt més amb un ús apropiat del vehicle i de la via i amb una adequada campanya que redueixi els mals hàbits de tants conductors, que no pas rebaixant la velocitat màxima. I es coincideix també a dir que el Gobierno ha pres una mesura més aviat de cara a la galeria, per donar la imatge que és capaç de decidir inclús mesures impopulars per tal de fer els "deures". L'estalvi energètic en el trànsit no és qüestió de "miracles" sinó d'una educació vial de la ciutadania per aconseguir-lo.
En canvi, el Gobierno s'hauria pogut estalviar el milió d'euros que donarà al Reial Madrid per publicitar Espanya i Madrid com a destinacions turístiques. I no és que no calgui promoure el turisme. Però segur que la capital espanyola té entitats molt més representatives de la ciutat i, sobretot, d'Espanya, que no pas una institució que gasta els milions sense senderi, donant la imatge del més absolut malbaratament en una època de greu crisi econòmica. Què pensarà, si no, qualsevol persona, d'un país que té 4,3 milions d'aturats i és representat per un club de futbol que es gasta 310 milions d'euros en un any per contractar futbolistes? Ni reduir la velocitat de circulació per autopista a 110 km/h aconseguirà menys despesa que una bona campanya de circulació, ni pot representar una ciutat, un país, un club de futbol que dóna ara tan bon exemple de disbauxa econòmica. Rubalcaba, Rubalcaba... que ensenyes l'orella....

Enllaços recomanats: Premis cinema