Els catalans i els estatunidencs consumeixen els vídeos que circulen per la xarxa amb objectius ben distints. Mentre els primers prefereixen navegar per entretenir-se amb ficció i esports, els segons es decanten per la informació audiovisual a la Web. Segons el Pew Research Internet & American Life Project, una institució sense ànim de lucre especialitzada en aquests estudis, més de la meitat dels nord-americans miren regularment vídeos a la xarxa, una proporció que arriba al 75% entre els joves de 18 a 29 anys. Les dades del Centre d'Investigacions Sociològiques demostren que, en aquest aspecte, la distància que separa els residents a Catalunya i els ciutadans dels EUA és mínima. La gran diferència rau en l'orientació d'aquest ús. Les pel·lícules, les sèries, les curiositats de Youtube i els gols de l'omnipresent Barça eclipsen l'actualitat en la dieta digital dels residents al Principat, una elecció amb evidents conseqüències polítiques, econòmiques i culturals. Les notícies són el contingut favorit dels americans, un tipus de produccions relegades al tercer lloc entre els cibernautes catalans, la meitat dels quals opta més sovint per evadir-se i cantar gols que per conèixer allò que passa al món en què viu.