L'economista Germà Bel aporta xifres incontestables: L'Espanya radial és insostenible, mata l'economia productiva i només serveix per inflar el suflé madrileny. La xarxa de TGV espanyol va transportar el 2009 16 milions de viatgers, pels 187 dels aeroports estatals. La línia d'alta velocitat més utilitzada, Madrid-Barcelona, amb 5 milions de viatgers anuals, és deficitària, i substituir-la seria tan fàcil com afegir 6 o 7 avions que fessin diversos trajectes cada jornada. Això ens indica la magnitud del desastre! La ingent quantitat de recursos destinada a l'anomenat «AVE» ha deixat en sec les inversions en rodalies i les connexions entre els grans centres productius, per no parlar del corredor mediterrani. No es perdin aquest llibre. Llegint-lo s'entén per què en 300 anys no ha parat de crèixer l'abisme entre Espanya i Europa, i anirà a més. Encara avui, els polítics espanyols desatenen La riquesa de les nacions (Adam Smith, 1776) i apliquen malament la inversió pública per dinamitzar l'economia que va establir Keynes. Per sort, i a diferència dels 25 que vergonyantment es mantenen, Germà Bel va plegar de fer de claca del PSOE.