La presentació de la temporada d'estiu de l'aeroport de Girona ha confirmat els pitjors presagis: reducció d'un 48% del nombre de vols i dos milions de passatgers menys. Una part és atribuïble a l'entrada de Ryanair a l'aeroport de Barcelona i una altra -la més important- a la negativa de l'actual Govern a ratificar el conveni acordat amb la companyia irlandesa per l'anterior Executiu. Mentre divendres passat se celebrava una cimera per, entre altres coses, "fomentar l'ocupació" amb especial incidència als "serveis turístics", el Govern català provoca, amb la retallada de Ryanair, la pèrdua de llocs de treball i la disminució del nombre de turistes a les comarques gironines. Això pel que fa a l'aeroport com a receptor de passatgers, però els vols són amb punt de partida i d'arribada. És a dir, després d'uns anys d'esplendor, l'aeroport de Vilobí retorna al passat: els gironins hauran de tornar a l'aeroport de Barcelona per agafar molts vols. Per a les empreses, un increment de costos. Molts viatges són per negocis i feina. I, en aquest sentit, és especialment remarcable la pèrdua de set de les vuit connexions que Ryanair tenia establertes amb altres aeroports espanyols. Girona es tornarà a quedar, a partir del mes de maig, sense l'emblemàtic i necessari vol a Madrid, tan reclamat sempre per les institucions i organitzacions empresarials gironines i que, últimament, semblen haver emmudit mentre l'aeroport va perdent vols, passatgers i, per tant, competitivitat econòmica. Tot el que s'hagi perdut, ja no es podrà recuperar. Un mes i mig després que Ryanair anunciés la retallada de vols per l'incompliment contractual de la Generalitat, les negociacions continuen encallades. El Govern català ni té cap pressa ni sembla gaire afectat per la reducció operativa de l'aeroport gironí. Manté el discurs sobre hipòtesis distants de la realitat, almenys a curt termini: canvi de gestió aeroportuària i recerca de noves companyies. Ho ha dit ben clar el director de l'aeroport, Lluís Sala: "Cap altra companyia pot oferir el mateix que Ryanair". Això ho sap tothom que conegui el mercat aeroportuari, menys el Govern català.