El solemne acte va servir per llegir un manifest que porta per títol: "Aeroport de Girona. Gestió des del territori". El text, signat per una setantena d'entitats representatives de diferents sectors, reclama que l'aeroport "ha de ser considerat singular, competititu i obert en l'àmbit internacional, on es desenvolupin activitats diversificades que donin riquesa i serveixin a la seva àrea d'influència". Per això es demana "la capacitat per prendre des del territori les decisions estratègiques ". Proposa la creació d'un Consorci Públic. No és cap invent. És el model de gestió que existeix a la majoria dels aeroports europeus, bé sigui totalment públic, mixt o privat. És prou conegut que la gestió centralitzada d'Aena és una anomalia, però és la que tenim i, en algunes èpoques passades, no li ha anat malament a l'aeroport de Girona. El problema ha sorgit quan les instal·lacions de Vilobí han vist frenat el seu creixement després d'uns anys espectaculars. Un dels factors importants de l'acte de dimecres va ser l'elevat grau de conscienciació de la societat gironina sobre la importància de l'aeroport, tant per al turisme com per a la creació de riquesa en general. Foment va anunciar fa unes setmanes que a finals d'any implantaria el nou model de gestió aeroportuària. No és exactament el que es pretén des de Girona, perquè Aena continuarà tenint la veu cantant, però sí que permetrà adoptar algunes decisions importants des del territori com, per exemple, no haver de dependre d'unes taxes innegociables que marquen els pressupostos de l'Estat. És un manifest en positiu, però no deixa de ser una declaració d'intencions. Mentre no té resposta, faltava exigir a la Generalitat que complís el preacord amb Ryanair per mantenir l'activitat a l'aeroport. Està molt bé planificar el futur, però no es pot descuidar el present.