Aquesta temporada d'estiu que quasi acabarà en un parell de setmanes, encara permet a tothom opinar sobre l'afluència de turistes a les comarques gironines i molt especialment a la Costa Brava. Els pronòstics són optimistes i podríem dir que van d'un 3% a un 12% d'augment respecte a la temporada 2010. Però la situació de crisi econòmica aquí i a tot Europa fa que els optimistes siguin menys que els pessimistes. El que ja es pot afirmar és que serà una temporada molt irregular i només comparable al temps del qual hem gaudit els que encara no hem sortit de vacances. El resultat final dependrà més que mai de com s'hagi promocionat l'oferta gironina durant l'hivern, perquè cal tenir en compte allò que diuen a pagès : "Llaura amb gelada si vols bona anyada".

Els empresaris del sector de càmpings sempre es mouen molt per atraure possibles clients d'associacions d'automobilistes en fires i esdeveniments que tenen lloc a països europeus on anar de càmping és una activitat habitual, com podrien ser Holanda i els Països Baixos i els països centre-europeus en general. L'oferta gironina és quasi immillorable en l'aspecte d'instal·lacions i serveis complementaris: piscines, camps d'esports, restaurants, animació dia i nit, etc. També compten amb l'avantage insuperable de la relativa proximitat als mercats emissors perquè cap altra platja catalana és més a prop que les gironines i, pel que fa a l'oferta interior i de muntanya, ja sabem que els Pirineus es troben sobre la mateixa línia fronterera. És el sector que menys depèn de Ryanair.

Sempre ha sigut un sector dinàmic i predisposat a innovar en qualsevol aspecte per oferir més serveis i comoditats. La tenda tradicional que el turista transportava a l'esquena s'ha acabat, i ara l'oferta ha de comprendre més comoditat i alguna singularitat. No fa gai?res dies que els propietaris del Càmping Internacional de Calonge, que ja disposen també d'una bona oferta de bungalous, pels qui venen a descansar i gaudir de la natura, ens explicaven que tenen en projecte oferir aviat l'estada en un "glamping" -glamour i càmping alhora- amb unes instal·lacions totalment diferents, on l'espai de què disposarà cada grup familiar no estarà ben bé al costat d'un altre sinó escampats i mal distribuïts per tot el terreny per tal d'evitar la monotonia, per poder descansar i gaudir plenament de la natura. Aquesta moda ja es pot trobar a Holanda, i ens asseguren que no té res a veure amb una gran "exposició de caravanes i autocaravanes" ben arrenglarades, de tota mena de models, que és la impressió que actualment capten els profans quan visiten un càmping.