ALloret han debatut sobre l'estratègia turística del municipi al llarg dels propers anys en una trobada amb un encapçalament més que precís: "Lloret de Mar davant del seu futur". I pel que llegíem fa uns dies, les conclusions són dues: que el model Lloret és, en paraules del conseller Felip Puig, com "una sèrie d'èxit" -va parlar de Sex and the city, la saga de la Sarah Jessica Parker- i que si, de tant en tant, a l'estiu, hi ha batalles campals als carrers, algun crim o alguna violació, es tracta només d'alguna "anècdota" (sic).

A Lloret, l'excel·lència turística té més mèrit que en cap altre lloc perquè, a banda de lluitar contra la competència ferotge i la maleïda crisi, se les han de tenir estiu rere estiu amb periodistes desaprensius que, si cal, estan disposats a "preparar" fotografies per fer-los quedar malament. Però, "no podem desanimar-nos perquè es publicitin aquells clixés de turisme de borratxera. Això ja passava fa 20 anys i seguim vius i, a més, de turisme de borratxera n'hi ha a tot arreu", afirma en Josep Maria Molist, d'Evenia Hotels (vegi's El Periódico de dijous, 27 d'octubre).

Nova York, escenari de Sex and the city, deu acollir al cap de l'any milers de turistes amb ganes de borratxera. Però entre els milions de visitants que hi van per visitar el MOMA, l'estàtua de la Llibertat, Broadway o Brooklyn, passen desapercebuts. O sigui, que la Gran Poma i Lloret s'assemblen com un ou i una castanya, conseller. Caldrà buscar, per tant, altres comparacions odioses: I si canviem la Sarah Jessica per Las Vegas i el seu CSI? Allà, el joc, l'alcohol, les disfresses d'Elvis i les noies amb poca roba són els al·licients que hi busca la clientela.

Però l'hoteler Molist demana que defugim clixés: Canviem, doncs, el CSI per Beverly Hills, 90210. Sensación de Vivir, i tothom content. I els borratxos, com tots els estius dels últims 20 anys, cap a Lloret.