El sector turístic gironí i tot el català han viscut un any, en general, positiu. Molt més si el comparem amb d'altres sectors on la crisi està causant estralls. La temporada ha estat bona, però no podem quedar-nos aquí perquè les previsions que ja s'han començat a fer per al 2012 són, almenys, similars. Aquesta és la tendència que han apuntat de manera inequívoca les dues principals fires europees. Ho va fer la de Berlín i ho ha reiterat la World Travel Market de la setmana passada a Londres. Si la crisi financera no produeix nous efectes indesitjats, la Costa Brava tornarà a registrar un bon any. A banda de la importància del turisme francès a la nostra costa, les previsions apunten a un creixement de turistes alemanys i britànics. Per al conjunt d'Espanya es calcula un creixement d'entre el 6 i el 8% del turisme britànic tot i que després caldrà veure quin percentatge s'endú la costa catalana. Quan, en termes generals, tota l'economia europea mostra inestabilitat o moviments negatius i quan la Unió Europa acaba d'advertir que Espanya pot tornar-se a situar a la vora de la recessió, l'estabilitat del creixement turístic és l'únic missatge positiu que s'aconsegueix transmetre a l'empresariat i a la societat en general. Determinades conjuntures polítiques i socials afavoreixen la recuperació de mercats turístics. Un dels objectius ha de ser fidelitzar els visitants. No es pot abaixar la guàrdia ni tan sols en aquesta conjuntura de vents favorables. Per això, i tot i entenent les retallades pressupostàries, és un moment irrepetible per invertir en promoció turística. La Generalitat, inclús abans de la crisi, no ha prioritzat mai en excés les campanyes per captar nous mercats o reforçar els ja existents. Obviament, també es pot apel·lar als empresaris turístics perquè adequïin els seus establiments per oferir els nivells de qualitat que exi?geixen els turistes. Mentre la crisi no arribi al seu final, mentre no s'hagi donat un pas endavant en el sector industrial o en el de les noves tecnologies, el turisme -l'aportació del qual és fonamental en el nostre PIB- continua essent un motor econòmic que cal potenciar.