En sóc només un usuari ocasional, però lamento sovint escoltar notícies d'accidents a la N-II. I em sembla una vergonya que estigui empantanegada. Però una amiga, que la feia servir almenys dos cops al dia, mai ha estat conscient que suposés un perill. Tampoc la força de la indústria gironina -la càrnica, la química i, fins i tot, la logística- ha necessitat una N-II desdoblada. Però s'ha posat de moda. Com quan es va començar a reclamar la inversió d'un Punt d'Inspecció Fronterera (PIF) a l'aeroport. El PIF ha sigut un bluf. I, com la N-II, revela el nivell d'irrealitat en què es mouen alguns polítics i empresaris. La indústria gironina no necessita més la C-26 d'Olot a Figueres? Per als ciutadans, no és més necessari l'Eix Pirinenc? O la variant de Celrà o de Ribes? Si les víctimes són l'excusa, no és més important millorar l'accés a Lloret? Cal desdoblar una carretera que no utilitzen el 50% dels gironins? En temps de pocs diners, han de ser altres les prioritats en infraestructures a Girona. La N-II necessita tant eliminar punts negres com altres carreteres del seu tipus. Però per fer això no cal un desdoblament, que ara no és més necessari que abans. Encara que ens sembli una vergonya la N-II.