La lletra petita de l'últim paquet de retallades aprovades divendres passat pel Consell de Ministres continua generant ensurts. L'últim (o el penúltim) se'l va endur dimarts la ciutat de Girona en general, i en particular els conductors que, aprofitant la gratuïtat del tram entre Girona Nord i Girona Sud, utilitzen l'autopista AP-7 com a alternativa al trànsit del centre urbà i a la sovint massificada variant de Sant Daniel. La possibilitat que, arran de la nova onada de tisorades, l'ús d'aquest tram d'autopista deixi de ser gratuït, ha generat indignació i preocupació a Girona, als partits polítics i a la mateixa concessionària Acesa, que malgrat tot confia que la mesura finalment no s'acabarà aplicant.

Va ser el Govern de la Generalitat l'encarregat, dimarts, de donar la veu d'alarma sobre l'afer, quan va anunciar que entre les mesures aprovades divendres per l'Exeutiu central s'hi incloïa una revisió del sistema de bonificacions a les autopistes i la supressió de la gratuïtat dels peatges per a moviments interns per l'AP-7 tant a Girona com a Tarragona. De seguida van començar les reaccions que demostraven preocupació i indignació, però sobretot perplexitat, perquè l'anunci es produïa poques setmanes després que s'haguessin acabat les obres d'ampliació de l'AP-7 a quatre carrils al seu pas per Girona, precisament perquè funcioni com a variant, i quan s'està treballant en els enllaços que han de permetre que el tram gratuït s'allargui entre Fornells de la Selva i Vilademuls.

De fet, fonts d'Acesa confien que aquesta ampliació de l'autopista, que estalviaria el Govern central haver de desdoblar la N-II al seu pas per Girona si algun dia es desencalla el projecte, sigui l'element clau en la negociació perquè finalment es pugui mantenir la gratuïtat d'aquest tram. En tot cas, la nova mesura decretada per l'Executiu de Mariano Rajoy culmina els despropòsits que estan marcant la gestió de la N-II al seu pas per les comarques gironines, i fa tèmer que, encara que finalment aquest tram d'autopista continuï essent gratuït, s'hagi de pagar més per circular per la resta de l'AP-7.