Editorial

DESPRÉS DEL TAV, EL CORREDOR MEDITERRANI

 

Quasi completada la línia del TAV per al transport de passatgers, ara és l'hora de posar el fil a l'agulla en les mercaderies; o sigui en el Corredor Mediterrani.

Girona i Barcelona compten des de dimecres passat amb enllaç directe mitjançant el TAV amb la frontera francesa, pas previ per a la connexió amb la xarxa ferroviària d'alta velocitat del país veí, que es culminarà el mes d'abril vinent, quan ja serà possible viatjar directament en aquest mitjà de transport fins a París. Espanya es converteix així en el segon país del món, després de la Xina, amb més quilòmetres de xarxa d'alta velocitat, per sobre de França i quasi el doble que Alemanya, encara que alguns experts ja han donat la veu d'alarma sobre la falta de rendibilitat de la major part d'aquesta xarxa i fins i tot suggereixen suspendre les obres actualment en marxa a Galícia, per apostar pels trams rendibles, com és el cas de l'eix mediterrani. I precisament a l'acte d'inauguració de dimarts passat, el príncep Felip i el president de la Generalitat, Artur Mas, van reclamar l'extensió de la xarxa amb el denominat corredor mediterrani per ser un projecte fonamental per al desenvolupament del país. Artur Mas va recordar que "ara encara queden molts temes pendents, i un dels més importants és completar aquesta línia amb el Corredor Mediterrai. Aquí és on es concentra una gran part de l'exportació del conjunt d'Espanya amb el lideratge de Catalunya, i per això és fonamental". Una crida a la qual el president del Govern, Mariano Rajoy, va respondre sense variar la coneguda resposta de considerar-lo "estratègic i prioritari", però sense més concrecions. La demanda, en aquest cas, no és exclusivament catalana. També la Comunitat Valenciana, hi està tan o més interessada que Catalunya. Aquesta via és transcendent per articular les zones on es concentra gran part de l'exportació espanyola i, per tant, generaria un major rendiment econòmic i social. Circumstància aquesta en què Catalunya i València haurien d'anar agafades de la mà per aconseguir els màxims suports possibles enfront de la inquietant ambigüitat que manté el Govern central sobre això.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya