El Fòrum Econòmic Mundial ha publicat aquest any un estudi sobre com es manegen les dades personals de tots nosaltres i quina credibilitat es concedeix a aquest material, especialment a Internet. Els analistes manifesten la seva preocupació per la propietat d'aquesta informació i per la confiança -o desconfiança- vinculada al seu ús massiu.

Són els ciutadans amos de la seva identitat digital? La web diu d'ells el que voldrien? Són conscients que, en plena era cibernètica, la majoria s'han convertit en subjectes públics? Per respondre a aquestes i moltes altres preguntes similars ha sor?git una constel·lació d'empreses i profes?sionals especialitzats a perseguir empremtes electròniques i refer prestigis virtuals.

Allò disponible a la xarxa -a partir de cerques a Google, consultes a Linkedin o incursions en Facebook- influeix en la percepció que es té de qualsevol persona o institució a escala mundial. Fins ara, autoritats, experts i afectats han posat l'accent en el perill de transmetre una imatge pitjor que la real. No obstant això, proliferen els casos de poca-soltes que s'han fet forts a Internet gràcies a una reputació que no els fa justícia: perquè és molt superior a la que es mereixen!