Les exportacions i el sector turístic són els que estan sostenint l'economia catalana, i molt especialment la gironina, en aquest llarg període de crisi general. Les primeres estimacions apunten que la pròxima temporada turística tornarà a ser bona, almenys quant a l'ocupació. Les despeses que deixin són figues d'un altre paner. Cal apuntar la feina que està realitzant en els darrers mesos el Patronat de Turisme Girona-Costa Brava amb múltiples campanyes de promoció en diferents mercats emissors. La competència és forta i cal vendre el producte més que mai. El rus és un dels mercats en el qual s'han esmerçat els esforços aquests últims anys per contrarestar l'avantatge que havia adquirit la Costa Daurada. Aquesta setmana, l'activitat del Patronat de Turisme i Lloret Turisme ha estat especialment intensa en diferents ciutats russes. Un dels principals majoristes d'aquell país estima que enguany portarà 40.000 estiuejants a la Costa Brava, gairebé el doble que la passada temporada. El turista rus, a més, té fama de no estalviar despeses. Aquestes bones perspectives estiuenques que, sens dubte, han de tenir el seu efecte immediat sobre l'economia de les comarques gironines, necessiten traduir-se amb urgència en una regeneració del deteriorat mercat laboral. Si no és així, resultaria incomprensible. Les dades de creació d'ocupació durant el mes de març han sigut bones gràcies, precisament, a l'impacte de la Setmana Santa en el sector turístic. Prop de 1.500 gironins van deixar el mes passat les llistes de desocupats per l'increment de la contractació vinculada al sector serveis. De moment, però, és insuficient. La temporada passada, per exemple, va ser més que acceptable pel nombre de pernoctacions, però el mercat laboral no ho va notar. L'actual cojuntura no pot portar a la temptació d'incidir en l'economia submergida o, el que seria més greu, en la sobreexplotació laboral. L'arribada de més turistes ha de desembocar en més treball i millor professionalitat. Han de tenir-ho ben present els empresaris del sector, perquè major qualitat en el servei significa major qualitat i qualificació laboral. Una cosa va lligada amb l'altra. Ho saben els clients i han de vigilar-ho les autoritats responsables de regular el mercat de treball.