Pàramo detallava dilluns en declaracions a la premsa una proposta per al Parc Natural del Cap de Creus que d'entrada no sembla forassenyada: fer pagar als vehicles que accedeixin a aquest espai protegit, per carretera i per mar, a canvi de disposar d'uns espais on poder estacionar de manera ordenada i amb seguretat tant per als mateixos visitants com per a l'entorn natural. Aquest és un dels elements d'una iniciativa més àmplia en la qual, segons Pàramo, l'Ajuntament de Roses hi treballa des de l'any 2007, i per a la qual ja s'han elaborat o s'estan elaborant estudis i informes sobre la freqüència de visitants, els punts més sovintejats, el nombre de vehicles que hi accedeixen... Tot plegat amb la intenció de fer compatible l'accés al Parc Natural del Cap de Creus per potenciar-ne el coneixement, i la preservació en les millors condicions possibles d'aquest espai natural protegit. Però sobta que l'Ajuntament de Roses hagi fet tota aquesta feina, i l'alcalde l'hagi explicat a la premsa, sense haver parlat amb la Generalitat, que és qui té competències sobre el parc. Almenys això és el que es desprèn del virulent comunicat que, just l'endemà que Pàramo fes pública la seva proposta, va difondre el departament d'Agricultura de la Generalitat. En aquest escrit s'assegurava que el Govern català no s'ha plantejat la possibilitat de fer pagar per accedir al parc i que no s'ha parlat sobre el tema amb l'Ajuntament de Roses, i es recordava al consistori que encapçala Pàramo que la competència sobre el Cap de Creus és de la Generalitat.

Sobta aquesta discrepància tan oberta en una matèria prou delicada com ho és la protecció d'un espai emblemàtic, i encara sobta més si es té en compte que tant la Generalitat com l'Ajuntament de Roses estan governats per CiU. És evident que en aquesta qüestió ha fallat de manera greu la comunicació institucional, però en tot cas això no ha de ser obstacle perquè Ajuntament i Generalitat treballin plegats perquè el Cap de Creus sigui visitable sense que es posi en perill la seva preservació.