És d'aquelles notícies que has de llegir dues vegades perquè et sembla una broma: l'Ajuntament de Barcelona ha denegat el permís perquè es rodés una escena amb braus a la pel·lícula The gunman, protagonitzada per Sean Penn i Javier Bardem, al·legant la seva condició de ciutat antitaurina. Mare de Déu Senyor. La seqüència, a més, no era amb toreros ni amb braus dessagnant-se, sinó una de suspens a la Monumental que tenia vuit animals al fons del pla. Home, tenint en compte que el film va d'un espia internacional traït pels seus superiors que es dedica a matar-los per mig món, potser buscar les pessigolles pels braus és una mica tendenciós, per dir-ho suaument. O potser és que la normativa municipal sobre assassinats a sang freda de persones a la ficció és més permissiva que la de les bèsties. El més preocupant d'aquesta trista història ja no és només quedar malament amb una producció de Joel Silver (sí, sí, el d'Arma letal i Matrix) dirigida per un especialista del gènere com Pierre Morel (el de Venganza), generant una innecessària mala fama burocràtica per a futurs rodatges de produccions estrangeres. Aquí el problema és que es vulgui fer política de baixa estofa amb una ficció que donarà més projecció internacional de la ciutat que el 90 per cent de campanyes municipals de tota la legislatura. Els productors, que tenien mil maneres d'enfrontar-se a l'Ajuntament gràcies als buits legals de la normativa, han preferit resignar-se i anunciar que rodaran amb bous (no estan reglats) per després retocar-los digitalment, i els primers plans els filmaran en una altra localització. Tot plegat un esperpent que acabarà amb un sobrecost de producció i la desesperació d'un equip que ja va veure com els veïns de la Rambla posaven el crit al cel pels talls de carrers. L'Ajuntament, que en aquell cas sí que podia ser útil, es va limitar a callar. Per tant, en ambdós incidents el seu paper té un denominador comú: ha fet un ridícul espantós.