Sembla mentida, però per fi els responsables de la promoció turística s'han començat a adonar que els centenars i milers de milions abocats durant dècades a construir estands en fires promocionals no serveixen per gaire res. I s'han adonat també que això de les fires no va més enllà del folklorisme i de la frivolitat i que, si per a alguna cosa servia, era per trobar-se tots plegats, anar a fer un bon àpat, comentar el que ja sabien, passar l'estona i fer veure que deixaven la pell en la promoció dels nostres destins turístics, a part d'alguns excessos a càrrec dels pressupostos públics.

Per primera vegada el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha decidit reduir el pressupost que destinava a presentar-se a fires on com a molt es trobaven gent esperançada en rebre algun regal de merchandising i en omplir bosses de fulletons que després acaben llençats en qualsevol paperera. Els responsables del Patronat s'han adonat que avui la veritable promoció turística no necessita l'aparador de les fires i que es pot fer molt més amb trobades professionals concretes i dirigides a públics especialitzats en qualsevol època de l'any o utilitzant qualsevol de les noves eines de comunicació i de posicionament.

No vull ni pensar el sentiment d'orfenesa que han de tenir tots aquells que any rere any seguien religiosament el calendari anual de fires turístiques com qui segueix el calendari de concerts o de barraques, perquè, al cap i a la fi, allò que més importava era retrobar amics i coneguts i passar-ho bé durant els tres dies que acostumaven a durar aquests esdeveniments, encara que conec més d'un que ho allargava a una setmana, fent veure que la seva agenda estava plena de trobades i contactes.

Potser sí que això del sector turístic comença a ser seriós i que hem deixat enrere una època de desgavells, despropòsits, excessos i maquillatge.