El Festival de Cap Roig ha batut el seu rècord de públic amb 40.866 espectadors al llarg de gairebé un mes de diferents espectacles musicals. L'assistència de públic ha superat el 96,5% de l'aforament i en 16 dels 19 concerts programats es van esgotar les entrades. Va ser una llàstima que l'actuació estelar d'enguany, la d'Elthon John, no pogués inaugurar el festival per una sobtada malaltia del cantant britànic. Malgrat els dubtes que podien existir amb l'absorció, La Caixa no només ha agafat amb entusiasme el testimoni deixat per Caixa Girona sinó que ha potenciat el festival. El balanç de Peralada, amb una línia artística diferent de la de Cap Roig, també ha resultat exitós, amb més de 21.000 espectadors i un 90% d'ocupació. Peralada, que ja ha complert de la seva 27a edició, manté uns alts nivells de qualitat i ja ha anunciat per a l'any vinent la tornada de Jonas Kaufmann després de la seva exitosa actuació de l'any passat. També Porta Ferrada, amb 11.105 espectadors i un 91% d'ocupació, ha saldat satisfactòriament l'any de transició cap a una gestió privada. La resta de festivals -encara queda una actuació pendent a Torroella i la major part del programa de Schubertíada de Vilabertran- han sumat els seus esforços per convertir la Costa Brava en la zona costera de l'Estat amb més programacions musicals durant la temporada estiuenca. Enmig d'una crisi com l'actual el mérit és doble: primer per aconseguir unes programacions d'alt nivell i segon per l'elevada assistència d'espectadors en uns festivals que mantenen la seva aposta per contribuir a prestigiar la Costa Brava com a destinació no només de masses sinó també de qualitat. El ressò dels diferents festivals en tots els mitjans de comunicació de l'Estat és elevat, cosa que suposa uns impactes publicitaris difícilment assolibles per altres vies. El retorn econòmic és més que evident.