En el moment més àlgid del turisme a la Costa Brava i a l'interior de les comarques gironines, en plena temporada alta, la destinació posa damunt la taula tota la munició de productes i serveis turístics adreçats al visitant, que arriba, en una època d'asfixiant crisi econòmica, com si d'un flotador salvavides es tractés.

Els empresaris turístics gironins, les àrees de promoció econòmica i turística dels a?juntaments i consells comarcals, i el mateix Patronat de Turisme Costa Brava Girona, màxim organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, fa dècades que treballem plegats per posar en valor l'oferta turística de la destinació en l'àmbit domèstic i, principalment, internacional. A cap admi?nis?tració local o supramunicipal gironina no se li escapa que som en un territori privilegiat, amb recursos i atractius turístics diver?sos i de qualitat, que rep anualment prop de quatre milions de turistes internacionals. La indústria turística fa temps que ha esdevin?gut el motor econòmic del país, i els organis?mes i entitats de promoció turística giro?ni?na tenim la responsabilitat de fer-la funcionar, perquè ens hi juguem moltes coses.

Amb els sondejos fets als subsectors d'allotjaments turístics gironins, sabem que la temporada turística a la Costa Brava i el Pirineu de Girona està essent positiva, en termes generals, ja que es registren dades d'ocupació similars a les obtingudes l'any 2012. Si fem cas de les dades d'ocupació i d'arribada de turistes que periòdicament ofereix la Generalitat de Catalunya, els indicadors condueixen a pensar que acabarem l'exercici amb un creixement del nombre de turistes a Catalunya situat en un 2 %.

Dies enrere, el benvolgut Thomas Spieker va publicar en aquest mateix diari unes línies en què manifestava que, en l'àmbit del turisme, els polítics estan badant en relació amb la promoció turística. Cal que se sàpiga que la demarcació de Girona disposa del Pla Estratègic de Turisme 2011-2015, que marca el full de ruta de les actuacions en matèria promocional que s'han de dur a terme per assolir fites en benefici de la dinamització socioeconòmica de les comarques gironines. En els darrers anys, s'han potenciat i estructurat nous productes turístics, com són ara l'enoturisme, amb la Ruta del Vi DO Empordà; el turisme de creuers, amb la marca comercial Costa Brava Cruise Ports; el rellan?çament del Costa Brava Girona Conven?tion Bureau, i la creació del Club de Natura i Turisme Actiu, que aplega 180 empreses gironines; uns productes que se sumen a d'altres ja consolidats, com ara el golf o la salut i el benestar, entre d'altres.

Les actuacions promocionals i comercials s'han fet de manera mesurada i coherent, amb eficiència i sense capricis, i amb el consens del sector en els principals mercats emissors de turisme europeus i de la Federa?ció Russa. Concretament, s'han dut a ter?me accions promocionals amb la Fundació Gala-Salvador Dalí a París i a Madrid; amb els germans Roca, d'El Celler de Can Roca (el millor restaurant del món del 2013 segons la prestigiosa revista britànica Restaurant Magazine), a Londres; s'han establert acords de comàrqueting amb operadors russos, com ara Tez Tour, TUI Rússia i Coral Travel; s'han fet campanyes promocionals a França, a les ciutats de París i Narbona, i s'ha donat suport als festivals de música de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

Sortosament queda molta feina per fer, i des dels municipis turístics i les entitats i organismes de promoció turística de la demarcació de Girona acceptem el repte de seguir donant a conèixer arreu del món els valors i atractius turístics de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. És l'esforç de la nostra gent, el temperament gironí, el que fa d'aquest territori un indret especial.