Des que el Govern de CiU va trencar el preacord del tripartit amb Ryanair, l'aeroport de Girona no ha tornat a ser el que era. Aquell enfrontament Generalitat-Ryanair, que es va solventar un any més tard, no ha estat l'única causa d'aquesta davallada. L'aposta de la companyia irlandesa per l'aeroport de Barcelona, amb unes taxes inferiors a les de la majoria d'aeroports principals d'Europa, hi ha ajudat molt. De fet, el crexiement de Barcelona en els últims temps s'ha produït gràcies a la forta implantació de les companyies de baix cost. Després, la conjuntura econòmica ha fet la resta. La gent vola menys i Ryanair cada cop deixa més avions a terra, sobretot a la temporada d'hivern. L'any passat, el trànsit de passatgers no va arribar als tres milions previstos en el contracte amb la Generalitat. Girona va ser el quinzè aeroport de l'Estat amb 2.844.571 usuaris. Enguany, amb un descens del 3,2% fins al mes de setembre, seran menys. Lluny queda l'any 2008 amb 5'5 milions de passatgers. Des d'aquella topada de Ryanair amb la Generalitat, l'aeroport de Girona perd un llençol a cada bugada. Aquest hivern, tindrà la xifra més baixa de rutes dels últims anys: 19, enfront de 21 l'any passat i 25 el 2012. També baixa el nombre de freqüències. Fa un any Ryanair va suprimir el vol a Madrid i, malgrat diversos intents, no existeixen indicis que alguna companyia el pugui recuperar. La connexió del Tren d'Alta Velocitat tampoc no hi ajuda gens. Aquesta davallada de l'aeroport de Girona, que el més probable és que vagi a més, ha coincidit amb la recuperació del de Barcelona. Sembla que aquest fet ha deixat tothom satisfet i que s'hagin silenciat les veus que reclamaven una gestió catalana. L'aeroport de Girona pesa poc. També per als polítics i empresaris gironins.