o sé qui o quines són les persones responsables de la campanya publicitària engegada pel Banc de Sabadell que ha parit l'espot publicitari que des de fa diverses setmanes aflora a les pantalles dels nostres aparells de televisió i que, amb la veu i la imatge del conegut escriptor i periodista Quim Monzó, es pot escoltar el conegut refrany català segons el qual "qui vol estar ben servit ell mateix s'ha de fer el llit", i tot seguit de tal afirmació, i aquí rau la bajanada: "i això es por verificar sempre que vas a un hotel". Ignoro si ha estat el director de publicitat i màrqueting de l'entitat bancària, el seu director general, qualsevol altre alt executiu de l'entitat o tots plegats els culpables i/o responsables d'aquesta gatada. Però el que és ben cert és que l'han espifiat. Àdhuc no puc arribar a entendre, per molts diners que li hagin donat, com una persona del prestigi i del nivell intel·lectual de l'escriptor Quim Monzó s'ha avingut a portar a terme una pallassada com la de fer el ridícul més espantós i, al mateix temps faltar al respecte a tot un sector, l'hoteler, que, pràcticament sense excepcions, des de temps immemorials, i malgrat totes les dificultats, està donant un servei impecable al seus clients com ho demostra el fet inqüestionable que Catalunya és la primera regió turística de l'Estat espanyol i una de les primeres d'Europa on cap client d'hotel s'ha de fer el llit.

Però el més sorprenent d'aquest desa?gra?dable i esperpèntic afer no és la gatada del Banc de Sabadell en publicitar-se de for?ma tan pròpia de cretins més que d'empresa seriosa i responsable, ni la desassenyada participació del conegut escriptor en aquesta rucada. El que em sembla vertaderament greu és que des de la Direcció General de Turisme del nostre Govern, que és a qui correspon vetllar perquè els hotels funcionen correctament, cosa que normalment fan amb molta cura, atenció i eficàcia, no hagin posat el crit al cel i hagin picat el clau al Banc de Sabadell -que jo sàpiga, fins al dia d'avui no ho han fet, almenys públicament-, davant de tanta irresponsabilitat i falta de respecte d'una entitat que, estic segur i per més inri, compta entre el seus clients amb nombroses empreses hoteleres.

En un país normal i davant d'una situació d'aquest tipus, l'autoritat competent en matèria turística-hostalera ja s'hauria llançat a la jugular d'aquesta entitat tan irresponsable i l'hauria obligat no només a retirar immediatament, sense cap tipus de dilació o excusa, aquesta gasòfia d'anunci, sinó també a demanar disculpes a tots els empre?sa?ris hotelers i entitats o persones de Catalunya que es poden sentir ofeses per tan menyspreable despropòsit. Però és clar, fins i tot amb això aquest país som diferents i aquí no passa res. Què hi farem!