UN CORREDOR MEDITERRANI AMB MASSA HIPOTEQUES

28.01.2014 | 07:33

El grup de pressió Ferrmed, integrat per tots els ports, cambres de comerç, empreses i ajuntaments de l'eix mediterrani, ha instat al Ministeri de Foment perquè aclareixi amb urgència en quines condicions tècniques s'executaran les obres del corredor, que serà el primer de l'Estat en el qual convisquin dos tipus d'amplada: l'europeu i l'ibèric.

Les primeres conseqüències del contrafaïment de corredor mediterrani que el Govern espanyol va improvisar per fer callar les reivindicacions de les comunitats autònomes costaneres -moltes de les quals del mateix color polític que l'executiu central- comencen a fer-se visibles: els trens de passatgers hauran de reduir la velocitat màxima fins als 200 km/h (20 km/h menys que en l'actualitat) quan circulin per la línia fèrria del litoral, segons coincideixen a pronosticar reputats experts del sector. La dificultat de compatibilitzar les estretors financeres del Ministeri de Foment amb les hipoteques polítiques de la ministra Ana Pastor davant d'altres territoris i les justes reivindicacions d'algunes comunitats tan exportadores com Catalunya i el País Valencià, que necessiten una via ràpida de transport fins al cor del continent europeu, van portar el president del Govern, Mariano Rajoy, a proposar que s'aprofiti l'actual plataforma ferroviària per acomodar un tercer carril que doni pas a les mercaderies. La solució és molt més barata que habilitar en tot el corredor la doble via d'ample internacional. I cal reconèixer que, a més de reduir costos, es guanyarà temps, un assumpte gens intranscendent si es pretén afegir competitivitat a les empreses. És necessari que aquesta infraestructura estigui acabada aviat i això requereix pressupostar diners. El grup de pressió Ferrmed va reclamar la setmana passada a Foment els 800 milions que exigeix una inversió que resulta vital per a tot l'eix mediterrani. És el mínim que esperen els que han hagut de conformar-se amb premis menors.

Enllaços recomanats: Premis cinema