Al final totes les relacions acaben tenint els seus alts i baixos, malgrat que algunes tendeixen a acabar com el rosari de l'aurora, i una mica així és com sembla que acabarà l'idil·li de Ryanair amb les comarques gironines, veient com progressivament es redueixen rutes, es perden passatgers i ja s'anuncia la desaparició de destins tan emblemàtics com París i Londres. Davant d'aquesta situació no resulta agosarat pensar que, d'una banda, molts passatgers que varen cedir a la temptació de la companyia irlandesa, han decidit no tornar mai més, després de comprovar el maltracte continuat al que eren sotmesos i les moltes sorpreses que rebien alhora de concretar el vol. I, d'altra banda, ja es nota que les administracions que han estat tan i tan espremudes aquests darrers anys, amb l'excusa de dur milions i milions de turistes, comencen a estar esgotades de pagar any rere any a una companyia aèria que no està tan clar que ens dugui tants beneficis.

Crec que ara ja es pot dir ben alt, el sector turístic gironí es va deixar enlluernar per aquesta mena de xantatge de l'aire, i com sempre, i com és habitual, va pressionar les administracions públiques, perquè en nom seu posessin els diners que ells mai pensaven posar, a canvi d'una suposada allau de turistes (la majoria dels quals només trepitjava les comarques gironines el temps necessari per agafar l'autobús que els portava a Barcelona). Ara que tot plegat sembla que no trigarà a acabar-se, estaria bé que uns i altres fessin públiques, amb tots els ets i uts, les xifres pagades a Ryanair en tots aquests anys. I no val la trampa de dir-nos que han estat diners invertits en publicitat, perquè ja sabem que això va ser una excusa per tal que la Unió Europea no investigués el que clarament ha estat una subvenció encoberta. I per cert, ara només ens queda lamentar-nos per haver perdut tots aquests anys sense haver buscat alternatives.