Potser a algú li pot semblar poc, però que a les comarques gironines conflueixin 65 festivals al llarg de tot l'any sembla una barbaritat; entre d'altres coses, perquè la majoria d'aquests festivals acaben finançant-se de les engrunes que encara queden a les administracions públiques, perquè dubto que cap d'ells sigui realment rendible. Ara, però, i a iniciativa del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, aquesta allau de festivals sembla que es vol empaquetar en una marca turística pròpia, que es dirà quelcom semblant a Costa Brava Girona Music Festivals, i la pregunta que surt en veure aquesta proposta és si realment cal crear també una nova marca turística temàtica per acabar d'embolicar la troca amb tanta actuació, tant d'escenari i tanta oferta estiuenca. Per cert, que a mi sempre m'ha semblat que amb una sola marca arribaríem més lluny, però persisteix la necessitat imperiosa d'anar inventant logotips que més enllà de quatre gats no coneix ningú.

De festivals ja hi ha alguns que són referència, alguns que han demostrat la seva consolidació en el temps i que realment són focus d'atracció per a gent d'arreu del món. Si el Patronat s'avorreix i volia promoure la musica que s'ofereix a les comarques gironines, no calia que s'inventés una nova marca, simplement calia situar en el calendari aquelles cites realment rellevants, que aporten valor afegit, prestigi i que gaudeixen d'una bona reputació i d'una àmplia repercussió. Posar tothom en el mateix sac és com voler promoure la gastronomia gironina incloent els milers de restaurants que hi ha, tant se val que siguin bons o dolents.

A la manca de criteri que demostren alguns organitzadors de festivals, s'afegeix ara un Patronat que arriba tard a una proposta que existeix des de fa més de trenta anys i que encara amb menys criteri vol promoure festivals a tort i a dret quan aquí ja comencem a viure cada estiu un cert empatx musical.