És cert que la recerca és un àmbit molt específic. I, sovint, de tan específics, ni tan sols s'entenen els noms dels grups de recerca. Tanmateix, vull parlar d'una excepció: el grup Lifelong Kindergarten, que ve a ser una cosa així com "escola bressol al llarg de la vida". És un grup del prestigiós Massachussets Institute of Technology (MIT) de Boston. El seu objectiu consisteix a desenvolupar, inspirats en les metodologies de les escoles bressol, noves tecnologies perquè estudiants de totes les edats segueixin aprenent a través d'un procés de dissenyar, crear, experimentar i explorar.

El seu director, Mitch Resnick, ens explicava -sense abandonar un somriure captivador en cap moment- que creuen que és molt important per a tots els infants, de tots els orígens, créixer sabent com dissenyar, crear i expressar-se. S'inspiren -deia- en les formes en què els nens aprenen a l'escola bressol: quan creen imatges amb pintura de dits, aprenen com els colors es barregen o creen castells amb blocs de fusta, aprenen sobre les estructures i l'estabilitat.

Un dels seus productes més coneguts és Scratch, un llenguatge de programació per als infants. De fet, aquest dissabte se celebra a tot el món l'Scratch day. A Catalunya i altres llocs de l'Estat s'hi pot participar a través de les seus de la UOC.

L'investigador Philipp Schmidt -que somreia amb els ulls fins i tot prenent cafè- ens recordava els principis de les 4 Ps en els quals es basen: Projects (treballar per projectes), Peers (col·laborar amb els teus iguals és constructiu), Passion (la motivació és clau per aprendre) and Play (l'experimentació i arriscar-se és important).

Jo de gran vull anar a l'escola bressol!