En quinze anys Google s'ha convertit en l'empresa més poderosa del món i, a poc a poc, està prenent el control de les indústries clau del segle XXI. Google vol crear el Superhome. Per aconseguir-ho ha de controlar els tres mercats clau: la lluita contra la mort, la seqüenciació de l'ADN i la robòtica. Les vuit empreses més poderoses del món són el seu poder. Ray Kurzweil, director de desenvolupament de Google, creador de les «màquines espirituals» (conjunció de biologia i tecnologia), investigador del MIT, s'ha convertit en el Papa dels transhumanisme o posthumanisme. Fa poc va ser portada de la revista Time, amb un titular impactant: «L'any 2045 l'home serà immortal».

Larry Page, cofundador de Google, sosté activament el transhumanisme des de la Singulariry University, el nucli educatiu de Google i de la NASA. Els cursos de la Singularity són un luxe intel·lectual per a alts directius, emprenedors i líders mundials: un curs de 10 dies costa 16.000 dòlars. El vicepresident d'aquesta Universitat, David Roberts, ha anunciat: «Manipular l'ADN és el futur de la Medicina». Tot gira entorn d'unes 30.000 enfermetats relacionades amb la modificació de l'ADN. Els virus són el software que canvia l'ADN; els virus són els apps del nostre cos.

Roberts creu que les tecnologies que revolucionaran el món en els propers 10 anys són: robòtica, intel·ligència artificial, bioinformàtica, biomedicina, biotecnologia, biologia sintètica, nanotecnologia i energia medioambiental (cèl·lules solars). L'objectiu final, però, del transhumanisme, perseguit per Google, no és altre que concebre una intel·ligència artificial que sobrepassi les capacitats de tots el cervells humans reunits.

És acceptable èticament manipular les capacitats de l'individu? Ni s'ho plantegen. Google ben aviat dictarà a l'internauta el què ha de fer i quan, sense necessitat de connectar-se, com si llegís el nostre pensament. Google transforma els seus clients en productes: ha recollit milions de dades de cadascú de nosaltres i les utilitza sense vergonya. Google es creu per damunt de les lleis i no vol pagar impostos. En 35 anys la supremacia d'IBM va passar a Microsoft i de Microsoft a Google.

Qui aturarà Google, que ambiciona ser, a la vegada, universal, omniscient i omnipotent. Tens por, ara, de Google?