El PP sempre podrà dir que la N-II només s'ha desdoblat quan ells han governat. I és cert. Després d'inaugurar-se el desembre de 2007 els primers 8 quilòmetres d'autovia (entre Fornells i Caldes), l'ínclita Magdalena Álvarez (PSOE) va paralitzar l'avenç de l'obra fins que la va tornar a reprendre Ana Pastor. Ara bé, al ritme que porta, trigarà tant a desdoblar-se com la construcció de la Sagrada Família. Els 2,7 quilòmetres del tram Sils-Maçanet, que acaben de començar, tenen un termini d'execució de 40 mesos! Això, equival a construir 2,2 metres diaris, 67 metres al mes. Els 3,7 quilòmetres entre Medinyà i Orriols trigaran una micamenys: 30 mesos. És una obra del segle XXI o una presa de pèl? Algú pot explicar quin sistema de treball permet fer només una mitjana de 2,2 metres al dia? Els 60 quilòmetres del tercer carril entre Maçanet i la Jonquera, més el quart carril de circumval·lació de Girona, es van construir en 54 mesos. Probablement, sigui perquè l'obra pública té menys incidència electoral de la que a vegades ens pensem. En els últims cinc anys el Govern català tampoc no ha construit res a les comarques gironines i CiU i ERC arrasen a totes les eleccions.