La Festa Major de la Bisbal d'Empordà

Joaquima Pellicer Solà. Vulpellac.

Un anys més, el pregó de benvin?gu?da dóna pas a la nostra Festa Ma?jor, i pels carrers i places de la vi?la la cercavila ja desfila. Els gegants i el nostre Drac, amb les seves ballarugues al so dels timbals tot ho impregnen d'alegria. Per aquesta diada, un exquisit àpat no hi pot faltar tot degustant un bon vi i cava i amb una gran xeri?nola, això sí, en companyia dels nostres éssers més estimats, amics i familiars.

Les atraccions firals, el teatre, con?cursos diversos i campionats, l'arrossada popular i quelcom més programat, formen part d'una gran diversitat d'activitats lúdiques i culturals que fan les delícies dels petits i dels més grans. Ep! Sense descuidar-nos del nos?tre popular Correfoc, que any rere any, aplega un munt de visitants. Les nostres benvolgudes cobles, amb els seus concerts de mitja tarda, les boniques sardanes i el ball de nit amb tothom ben engalanat, són molt tradicionals i es?perades, no hi poden faltar!

Com és costum, un any més gau?direm de la nostra Festa Major amb harmonia i amistat i, en acabar, amb recança li direm adéu tot guardant-ne un bon record i intentant recuperar-nos de la gran ressaca que ens haurà deixat.

Bona Festa Major a tothom! Que per molts anys la puguem tornar a celebrar!

Mesuraments acústics a traïció

Isabel Pla Juanicó. St. Feliu de G.

Sóc propietària del bar Forever, situat a la rambla Generalitat, 15, de Sant Feliu de Guíxols. Regento un petit bar-cafeteria familiar -on la gent pren una cerveseta i una tapa a preus econòmics, fórmula habitual en temps de crisi-, de funcionament diürn, amb un aforament de 35 persones i una terrassa a la mitjana de la mateixa via. No disposem de fil musical a l'interior ni cap aparell sonor a l'exterior. Mai hem organitzat cap actuació dins ni fora de l'edifici, i tenim una clientela diversificada i respectuosa; pro?va d'això és que en dos anys de funcionament no consta cap incidència d'alteració de l'ordre públic.

L'11 agost, amb motiu de la final de la supercopa d'Europa, durant el descans (21.30 h), mentre recollia la terrassa -un decret de l'Ajun?tament ens obliga a tancar-la a les 22 h- se'm presenta una persona identificada com a Francesc Rodrí?guez Molina, tècnic d'administració general d'Urbanisme i Obres, que m'entrega una acta d'inspecció de control de contaminació acústica d'activitats efectuada per Àlex Rodríguez Aubó -a qui en cap moment vaig veure-, a la qual cosa vaig respondre si calia que en el mesurament de soroll hi fos present la Policia Local, tal com, crec, exigeix el procediment. El tècnic va contestar que no, ja que el mesurament ja havia estat realitzat, i entre altres observacions fa constar que no tinc mobiliari a la vorera, cosa que no té res a veure amb l'actuació que ens ocupava.

Aquest fet tan irregular no és nou, sinó que ja hem patit mesuraments a traïció en dies tan especials com la final de la Lliga de Campions. Considero premeditat fer mesuraments en contra del meu negoci en esdeveniments que de per si generen molt de soroll ambiental al carrer (petards, trànsit, cridòria...), sobretot des que tenim obert un procés judicial contra l'Ajuntament, durant el mandat de Joan Alfons Albó, i per tant hi veiem clars indicis de prevaricació i venjança contra un negoci amb el qual ens guanyem la vida honradament.

De què serveix treballar com esclaus, exercir l'emprenedoria a favor de l'activació econòmica del municipi, pagar religiosament els impostos i respectar les ordenances si a l'hora de la veritat el consistori només vetlla per esclafar-nos i fer-nos sentir com delinqüents?

L'estació d'autobusos

de Girona,

a peu de carrer

J. LLUÍS MARTÍNEZ MASFERRER. GIRONA.

En les andanes de l'actual estació d'autobusos de Girona no es necessita il·luminació artificial i els passatgers respiren l'aire del carrer, com la resta de vianants. No hi cal ventilació amb extractors, ni escales, ni ascensors. És un equipament diàfan, digne i funcional, al qual persones de totes les edats poden accedir amb facilitat i confiança. A més a més, la gent pot esperar l'autobus tot passejant a l'aire lliure o en les cafeteries. Pel fet de ser una infraestructura en superfície es facilita la seguretat ciutadana. És un espai públic de mobilitat i convivència, integrat i obert a la ciutat, de bon trobar, que ens convida a emprar el transport col·lectiu i la Girocleta.

En una estació subterrània com la que l'Administració projecta, les andanes necessitarien il·luminació artificial durant totes les hores d'activitat i els passatgers respirarien l'aire contaminat pels autocars. Caldria instal·lar extractors per reduir una mica la pol·lució del recinte soterrani. Serien imprescindibles escales i ascensors. L'obra costaria milions d'euros, a banda dels elevants consums l'electricitat i de manteniment. L'accés resultaria menys directe, en trobar-se a un nivell inferior al del carrer, amb un risc addicional en cas d'una emergència (incendi, tall d'electricitat, etc). La gent es veuria obligada a esperar l'autobús en un entorn reclòs i sorollós. Un espai subterrani amb més risc de situacions d'inseguretat i incivisme, especialment en hores de poc trànsit de passatgers. Un entorn poc amable per als usuaris del transport públic de les comarques de Girona. Una estació d'autobusos nova, però costosa i feixuga.