Madrid està molt desanimat amb les eleccions catalanes. No tenim enquestes, però ja donen per perdut, pel que diuen per golejada, el 27-S. Tornem a temps d'Aznar acusant les autonòmiques de més abstenció perquè el Parlament de Catalunya no interessa als espanyols de veritat. Les seves amenaces produiren un vot massiu amb un triomf encara més clar dels catalanistes. Ara, el mateix argument que els espanyolistes desanimats es queden a casa.

Acusa el director de Metroscopia Juan José Toharia: "Los no secesionistas tienden a desentenderse de una contienda electoral que, de no variar de actitud, podrían perder por incomparecencia relativa". El País progre, ben moix, editorialitza sobre la "coacció" catalana: "Desánimo ante la coactiva presión independentista, que afecta hasta el 45% de los votantes de PSC, PP y Ciudadanos. Esta pasividad tiene su expresión más inquietante en sectores del electorado opuestos al secesionismo que consideran quedarse en casa".

El Mundo carca encara va més enervat, i exi?geix un cop d'Estat: "El delirio independentista va mucho más allá del deseo de romper con España. Su anhelo es la construcción de una realidad política inexistente. Bastaría con que los independentistas logren los 68 escaños de la mayoría absoluta para declarar unilateralmente la independencia. El Estado tiene suficientes instrumentos para impedir tamaña ilegalidad. Una nación con tantos siglos de historia común no se rompe por los delirios de nadie". Una majoria en democràcia és un deliri. El cop d'Estat del Tribunal Constitucional no fou prou.

L'excomunista Antonio Elorza segueix amb la mentida que Catalunya és una manipulació burgesa: "Tras el recorte estatutario por el Constitucional, la prensa impulsó la movilización y abrió la ventana de oportunidad política para que la burguesía catalanista diese el paso hacia la autodeterminación (disfrazada de "derecho a decidir") y la independencia ("soberanía"). Prestigiosos intelectuales se suman sin dificultad al cortejo que lidera el flautista Mas hacia la Ítaca de Lluís Llach. El efecto-mayoría actúa a pleno rendimiento. Oriol Bohígas afirma tranquilamente que opta por la independencia para así separarse de España, y es que además con la estrella solitaria Cataluña sería el doble de rica. El problema no es de "derecho a decidir" y de constitucionalidad, sino de democracia. En Cataluña impera un monopolio estatal de la propaganda al servicio de una sedición. La causa sagrada justifica el permanente fraude de ley. Una sedición antidemocrática, pero con amplio apoyo de masas, es anuncio de lo peor". La majoria no sap el que vota però queda clar que guanyarà la independència, segons Madrid. Madrid no sap passar d'amenaces. Mira que hi ha polítiques a fer. Primer, anul·lar el cop d'Estat del Tribunal Constitucional, que es pot fer en una sola sessió del Congrés. Segon, negociar un pacte fiscal. Tercer, crear un Estat federat. Res de res. Cinc anys d'amenaces enfront de milions al carrer i ara més amenaces si els catalans votem independència. Potser que entenguin d'una vegada que les amenaces no funcionen. Franco no ho tenia "atado y bien atado". Rajoy tampoc. I Europa no acceptarà un cop d'Estat contra Catalunya.