el sector de l'automòbil és, amb el turisme, un dels motors econòmics del país. Ja coneixen el cas del Grup Volkswagen, que ha admès que va manipular les emissions d'alguns dels models dièsel, per passar les revisions amb un coeficient de pol·lució menor del real. La notícia, que primer es referia als cotxes venuts als Estats Units, sacseja l'empresa i afecta també la seva filial Seat, que supera els 11.000 treballadors a casa nostra, i genera milers de feines indirectes, també a les comarques gironines.

Una casa del prestigi i la qualitat del Grup Volkswagen voldrà minimitzar el més ràpid possible els efectes d'aquesta notícia, intentant satisfer les demandes dels afectats pel cas. La polèmica potser s'estén a altres grups, i obliga a revisar la política europea de control d'emissions. Volkswagen ha anunciat fa poc uns 3.300 milions d'euros en inversions a la planta de Martorell. Aquesta inversió suposa un 12% aproximat dels pressupostos de la Generalitat per al 2015. I ara la multinacional ha de fer front a indemnitzacions i multes de les autoritats. Enfront d'això, a banda de preparar recursos econòmics, es podria plantejar vendre alguna de les seves marques. En el cas de Seat, parlem d'una ensenya que genera un percentatge molt menor dels beneficis que li dóna l'empresa Skoda, més consolidada. Ara, Seat ha sabut fer-se un lloc a mercats difícils com l'anglès o el francès, i ha sortit dels números vermells. Alguna de les ensenyes de luxe del grup podria ser l'escollida. En tot cas, el sector de l'automòbil és clau, a casa nostra i a nivell europeu, i s'enfronta a canvis rellevants.