No és un dilluns qualsevol. És el CyberMonday. En només dos anys, Girona ja ha entrat de ple en el fenomen global del Black Friday i el Dilluns de les compres en línia. I això sense passar pel Thanksgiving's Day. I la Girona profunda es posa les mans al cap alarmada pel canvi que això significa. Aquesta Girona reticent als canvis se sorprèn malgrat que saben que l'únic espai per evadir-se en temps de crisi que ells mateixos han promogut són llocs de consum i lleure. La globalització és una gran oportunitat per a les multinacionals però un risc per una part de la ciutadania dels països desenvolupats perquè queda endarrerida. Una part de la societat queda exclosa de l'ascensor social. Amb sous minsos i retallades de drets. I són aquests ciutadans als qui només els queda l'entreteniment. Quina ha estat l'alternativa a aquests paradisos moderns? Doncs que les botigues de tota la vida també venguin terrissa de la Xina, fruita de Xile o roba de Bangla Desh. Competir també amb el preu barat a costa dels salaris i l'explotació de les classes populars de països allunyats. Ja fa temps que hem deixat de tenir comerç d'aquí sense que fos ni Friday ni Monday. Hem fet tard per alarmar-nos.