Els que usem regularment els transports públics i en concret el servei de rodalies de RENFE, n'estem fins al capdamunt. "bviament «capdamunt» és un eufemisme que en les nostres converses privades mai fem servir. Quan es va començar a discutir la reforma de l'Estatut de Catalunya, un dels temes que es van posar sobre la taula era el traspàs de Rodalies Renfe a la Generalitat. La brigada Aranzadi (expressió d'Enric Juliana) va reaccionar molt ràpidament. Van crear una cosa que es diu Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF). L'excusa era que calia fer front a la liberalització dels ferrocarrils ordenada per la UE. Una ximpleria més de la UE. Hi ha serveis públics que per la seva naturalesa no poden concórrer al lliure mercat. El que cal fer és gestionar-los correctament des dels poders públics. Als llocs on s'han privatitzat han acabat amb accidents per manca de manteniment i per la recerca de guanys il·limitats. ADIF es va quedar amb els trens, les estacions i les vies i quan es va aplicar el nou Estatut el traspàs de Rodalies es va quedar en una cosa buida de significat. Una burla total als catalans, sense que la seva classe política mai fes una autocrítica. Rodalies a Catalunya ha anat empitjorant de forma meteòrica. Lluís Recoder va començar fort en aquest tema, ben aviat es va adonar que li prenien el pèl i es va enfrontar amb la ministra Ana Pastor. El va succeir Santi Vila, deien que el seu punt fort era ser dialogant. Ser dialogant no li ha servit per a res. La ministra li ha pres el pèl com a cap conseller de la Generalitat des de Pau Claris. Un cop i un altre la ministra no ha acomplerts els compromisos. La degradació de Rodalies Renfe és absoluta. Els incompliments dels horaris són la norma. La brutícia és pertot, com hem vist en el darrer episodi de fums i caos. L'abandó de les estacions és increïble. Reduir el capítol I de personal fa que al final les estacions semblin Sarajevo en el temps dels bombardejos. Ara s'estrena de conseller el terrassenc Josep Rull. Li desitjo molta sort i molt encert en la seva nova responsabilitat. Crec que no podrà fer res per millorar la gestió, ja que calen moltes inversions que és difícil que el Govern de Madrid faci. Ara bé, pot fer dues coses que als usuaris no ens solucionarà el problema però almenys li estarem agraïts. En primer lloc, treure la concessió a Renfe i la doni a qualsevol altre operador europeu. I segon, criticar la ministra cada dia. Sense parar, sense descans. Pot fer les rodes de premsa en llocs clau on es mostri la misèria d'Ana Pastor envers els catalans: Vilafranca del Penedès, Sant Vicenç de Castellet, la increïble estació de Castellbell i el Vilar, Sabadell centre... Posaria molts exemples si tingués més espai. Ompliria tot el diari. Fot canya, Rull!