La bellesa d'Instagram

08.03.2016 | 08:12

oves orientacions estan posant de manifest l'inexorable retrocés dels símbols honorífics en benefici de les expectatives centrades en les vivències immediates, en el cos, en el benestar subjectiu... Aquest és el motiu que explica que els productes de tractament ocupin a les botigues de cosmètica i als centres comercials un lloc tan destacat com els articles de maquillatge. Els spas, els balnearis cool i els negocis similars proliferen arreu. A més, gairebé no hi ha hotels de luxe que no comptin amb instal·lacions per a processos de bellesa, distensió, relaxació, pèrdua de pes o volum, etc. La cirurgia estètica es mira la crisi amb una condescendència notable i somriu amb uns llavis operats i unes natges prominents. La lògica del físic es manté perquè hem de semblar sempre joves, però l'antiga preocupació per captar totes les mirades és ara força menor que abans; avui, més aviat es busca gaudir de bona salut i d'equilibri emocional. En el teatre de l'aparença, el luxe es retira discretament i es torna tan privat com li permeten les fotografies penjades al perfil d'Instagram.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema