Durant tot aquest any Londres celebrarà que, quatre dècades enrere, quan la Thatcher governava amb guant de ferro, el punk va esclatar com un còctel Molotov. Institucions i museus han programat un no parar d'actes i exposicions, amb la benedicció de la monarquia britànica.

Això últim, és clar, ha fet emprenyar com una mona Joe Corré, fill del mànager dels Sex Pistols. Corré, fundador de la línia de cotilleria Agent Provocateur, troba cínic que la casa reial s'apropïi d'un moviment rebel que, entre altres eslògans, proclamava que la reina d'Anglaterra no era un ésser humà.

Per combatre aquesta banalització, Corré s'ha proposat ser més iconoclasta que el seu pare. I ha anunciat que, durant l'any punk, cremarà en públic tots els objectes que li havia llegat Malcolm McLaren. Això inclou des d'uns quants sostenidors d'aires sado, dissenyats per Vivienne Westwood, a les proves dels acetats del disc Anarchy in the UK. Corré pensa convertir en cendres un grapat d'objectes valorat en cinc milions de lliures.

En realitat, però, qui hauria d'estar fet una fúria per tot plegat és John Lydon, el sexpistol que va ser escriure himnes tan irats com God save the queen. Però al cantant no l'haurà sorprès gens que, des de sectors de la dreta londinenca, ara els beneeixin. En un llibre de memòries, ja es lamentava del buidatge polític i conceptual que s'havia fet del moviment setanter, rebaixant-lo gairebé a una moda tèxtil.

Corré pot fer el que vulgui, però, el 2016, per molt cars que siguin, cremar sostenidors no sembla gaire transgressor. El que resulta per??torbador és ensenyar els pits. Les activistes de Femen i les usuàries de Facebook ho saben prou bé.