omés n'has d'estar convençut. I això que la saviesa popular sap de fa tant de temps, els científics ho estan estudiant i han pogut descobrir algunes de les bases neuropsicològiques. En concret, ho han investigat en relació a canviar cap a estils de vida més saludables.

És conegut que per aconseguir canviar necessites veure que el canvi et recompensa. Per exemple, que perds pes, estèticament ets més acceptat i això et fa estar més content. Doncs bé, es veu que hi ha dos tipus de recompenses neuropsicològiques, les hedonies o recompenses H i les eudemonies o E-recompenses. Les segones més eficaces que les primeres. Les H inclouen plaers com els descrits més amunt, més aviat superficials i de curta durada, com ara la pèrdua de pes o l'acceptació pels altres. En canvi, les E tenen a veure a comprendre el propòsit de canviar com a contribució al benestar general. L'eudemonia o plenitud de ser és un mot grec clàssic que Aristòtil va entendre com l'exercici virtuós d'allò específicament humà, la raó, que porta a un estat plaent de la ment. Aquestes E-recompenses estan relacionades amb la regió del cervell anomenada ínsula. Com més gran és, més positives són les relacions amb els altres i amb el propi creixement personal. A més, el cos estriat ventral del cervell, que s'estimula amb actituds de recompensa, s'activa especialment amb l'eudemonia i, en canvi, s'estimula poc amb l'hedonia, fent perdre la motivació per al canvi.

Doncs ja ho sabeu, estimuleu el vostre cervell convencent-vos que canviar us farà millors persones amb tota la plenitud del ser perquè els plaers estètics o superficials no us hi ajudaran pas. On posar-hi una E no hi poseu una H.